Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Har fått to barn på under to år. Nå er den minste snart 4 mnd, og jeg har fortsatt ikke lyst på sex. Jeg er så trøtt når kvelden kommer at jeg bare har lyst å sove. Dette plager både min mann og meg, for dette må jo endres en gang. De to gangene vi har hatt sex i løpet av disse mnd gjorde det vondt for meg. Sukk, er det noen som kan gi meg noen råd på hvordan jeg kan få tilbake lysten?? Velger å være anonym idag...
camilla^ Skrevet 5. oktober 2007 #2 Skrevet 5. oktober 2007 Sexlysten kommer og den går. Jo mer stresset vi blir for å få tilbake sexlysten, jo værre blir det å få den tilbake desverre. Og vi forventer også ofte at den skal være den samme som den var før vi fikk barn og at det skal føles likedan. Desverre er det ikke så ofte det blir slik det var engang i tiden. Det med at det gjør vondt for deg kan være lurt å få sjekket opp. Det har nok en logisk forklaring, men kjekt å få sjekket dette opp. Er det ikke noe galt, bare at du er øm og følsom etter en fødsel får du hvertfall slappet av og du vet grunnen til at det gjør vondt. Da slapper en ofte bedre av og ting gjør heller ikke så vondt. En slapper av i musklene, som en strammer for en redd for at det kan gjøre vondt og underbevistheten gjør kroppen spent og nervøs selv om en prøver å slappe av. Selv gikk jeg til legen pga at det var vondt å ha sex, og det viste seg at jeg var sydd for mye igjen. Ikke noe farlig, og ble rådet til å utvide og masere huden der nede. Etter noen mnd var alt som før. Jeg kunne fått oprasjon, men det hadde nok vært mye vondere og kunne skadet mer. Jeg syns ikke ting ble så vondt når jeg fant ut hvorfor det gjorde vondt, og jeg viste det ikke var noe farlig. Men mitt råd er å slutte å fokusere så mye på sex. Lagg sexen på hyllen. Fokuser på å være intime, kjæl med hverandres kroppen. Utforsk den på ny. Gi hverandre masasje. Ikke fokuser på at det skal ende i sex, men bygge opp spenninger og kjærligheten til hverandre igjen. Sex er ingen plikt eller ett kappløp. Med småbarn i hus og en hektisk hverdag er det mange som mister lysten. Her går den i bølgeperioder. Min mann komenterte det her igår. Han syns det var rart han ikke hadde lyst på sex om dagen. Men den kommer nok igjen, godt vi har periodene likt kan en si. Men slik er det med mange barn i hus, jobb og stress. Vi bruker tiden til kos og pleie uten sex. Vi har erfart før at lysten på sex, den kommer når den kommer. Det er ikke noe å haste etter. Kvalitet er bedre en kvantitet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå