Mamma til rakkerunge Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Dumme spørsmål. dette her Men jeg har bestemt meg for å ikke teste på en stund... bare mange ting jeg ikke s kjønner akkurat nå.. Siste mens 22 august (ja august, ikke september)...syklus 35dager (så bare vel en uke over) Mye luft i magen, fiser ikke, det bare rooooomler masse hele tiden. Har de siste to ukene hatt kjempe hetetokter tidlig på morgenen (har aldri hørt at dette er et symptom). Fikk noe lignende sopp kløe nedentil, men i mitt tilfelle sier det lite, da dette har vært et problem for meg opp igjennom. Og idag, begynnende munnsår. Hadde i morges noe som minnet svakt svakt svakt om mensmurring (pleier å merke veldig når jeg får mensen, PMS delux). Testet på mandag, denne var negativ. Men enda ikke fått mens, og ja det er en viss sjanse for at jeg kan være gravid. Noen som har erfaringer med negative tester, sen mens.. osv? Nesten bekymret for at jeg er i tidlig overgangsalder. leste om det her på siden for en dag eller to siden.. og siden det er 2 år siden jeg sluttet på pillen uten at noe har skjedd så begynner man jo å tro at absolutt alt er gal. (vi har prøvd å unngå å bli gravid... så vi har ikke prøvd i 2 år altså, men håper jo på uhell innimellom) Noen tips?
2prinsesserogbim Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 noen produserer sent hcg så det går an å teste sent positivt... du får ta en ny test å se om ikke tanta skulle dukke opp... ellers kan du jo ta en tur til legen din dersom du er bekymret for at det skulle vere et problem.. lykke til uansett...
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 var det meg du leste om??? tidlig overgangsalder altså?? Har du tatt blodprøver, hatt uregelmessige sykluser tidligere, finner du EL, og hvor gammel er du ?
Mamma til rakkerunge Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. oktober 2007 Ja, var deg.. Etter at jeg sluttet på p-pillen, har mens variert fra 9-5 uker (mellomrom altså). Ikke noe sammenheng i syklusen, men de siste to gangen var det 35/36 dager i mellom. Har faktisk lagt på meg 15kg etter at jeg sluttet på p-pillen (tok av ti kg i løpet av et år fra jeg begynte på pillen) noe jeg har reagert litt på. Har korter mens også, sist var den ca 3 dager. Var hos legen for et års tid siden, og han sa bare jeg hadde vanlig hormon i forhold til at jeg var midt i syklusen, det var da 1 år siden jeg sluttet på pillen, og nesten to måneder siden sist mens. Prøvde å ta eggløsningstester denne mnd, men fikk ikke noe positivt svar de dagene jeg testet. Prøvde å følge oppskriften, og begynte på dag 18. ikke noe svar etter et par dager.. hmmm. Men hvis ikke jeg har eggløsning så er jo det ikke så rart. Sier det noe?
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 Hva mener du med mens variert i 9-5 uker?? At du har hatt mensen så lenge eller at syklusene dine har vert på 9-5 uker??? Du sa helle rikke hvor gammel du var. For å si det sånn, gjennomsnitt alderen for overgangsalderen er 45 år, jeg er berre en av noen FÅ (VELDIG FÅ) som er så uheldig at jeg faller langt utenfor statestikken. Ellers har det seg slik at dersom du vil finne ut om du har problemer med hormonene dine så skal du ta blodprøver dag 3-4 i syklusen din, det er disse som kan fortelle deg hvordan det ligger an. Dersom du ikke finner EL ville jeg kontaktet legen uansett, da skal man ta blodprøver på dag 21 i syklusen dersom man har 28 dagers syklus. Ellers vil jeg anbefale deg å tempe, da finner man ut om man har EL eller ikke
Mamma til rakkerunge Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. oktober 2007 Mente at det går 5-9 uker i mellom. Men at det nå de siste par mnd har stabilisert seg på en syklus rundt 35 dager, trodde jeg i det minste. Frem til denne mnd, da den ikke er kommet. Forrige mnd kom den på dagen. Så skjønner lite. Er 23.. så egentlig burde alt være i skjønneste orden. Er legene helt inkompetent, hvorfor teste han hormonene mine laaaangt ut i syklusen da? (tror faktisk det var ganske nøyaktig 2 uker før jeg fikk mensen.. men 6 uker siden sist da han testet) Det blir jo bare dumt. Kan jo ikke stole på testene da. Tåpelig. Håper og tror at jeg er sunn og frisk, men man får jo litt sånn dommedagstankegang når vi leser så mange triste historier, og finne jo alltid et symptom eller tre. Venter noen dager/uker til jeg på TR. Så får vi se. har satt meg et mål om å vente til neste fredag. Hvis ikke noe har skjedd da, så bestiller jeg en time hos legen.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 5. oktober 2007 #7 Skrevet 5. oktober 2007 Hvis han har testet etter eggløsning så er det rett at man skal teste ut i syklusen, etter at man tror EL har funnet sted. disse andre hormonene jeg snakker om skal man teste på dag 3-4 i syklusen. Jeg er 21 år, men her har ingenting vert i sjønneste orden da jeg var 18 år gammel en gang. Vet ikke om du vet noe om historien min??
Mamma til rakkerunge Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. oktober 2007 Ja, har lest historien din. Trist! Men selvom du er ung, så har du et barn. Og du har fått svar på hva som feilte deg. Men nok ikke det svaret du ønsket. En forferdelig diagnose. Og så ung, er jo til og med veldig ungt i forhold til diagnosen tidlig overgangsalder. Hvordan er det å forholde seg til andre? overgangsalder er jo noe man forbinder med middelaldrende damer. Kan ikke bare være lett å skulle forklare dette. Overgangsalderen er jo nærmest tabu.. og da å være 21 år. huff.. har tenkt litt på det. Livet er urettferdig. Håper dere lykkes i å få nr 2. selvom det skulle være mot alle odds. Krysser fingrene
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 5. oktober 2007 #9 Skrevet 5. oktober 2007 jeg har ett barn, jeg er klar over det. men ikke noe morosmt å skulle se alle venninene mine på min alder 25 år frem i tid hvor det popper ut barn mens jeg sitter det å tiden min er gått for lenge siden. Jeg har jo aldri fått opplevd hvordan det er å berre hoppe til køys å bli gravid. Nei, her må det panlegges, tester, blodprøver, undersøkelser, medisiner, vitaminer, akupunktur osv.... Det hele er berre stress. Det med overgangsalderen sier jeg vel egentlig berre som det er, er ikke stort annet å gjøre, men ikke noe hyggelig. kan ikke si jeg føler meg så ung:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå