Gå til innhold

Er du for legalisering av hasj?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvorfor? Hvorfor ikke? Jeg er ikke for at det skal bli legalisert på det frie marked, men kanskje som reseptbelagt medisin til f.eks MS og kreft pasienter...Vet ikke=) Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også for at det skal bli legalisert som reseptbelagt medisin.

Skrevet

Er for at det skal bli legalisert som reseptbelagt medisin for pasienter med noen spesielle sykdommer.

Er mot legalisering på det frie markedet. Er mange gode argumenter både for og mot, men er vel av den oppfatning at hasj ikke er så ufarlig som mange vil ha det til. Sjelden bruk går bra, men er lett å bruke litt for ofte siden den ikke gir noen bakrus - og da kan man fort få problemer både sosialt og psykisk.

Undersøkelser fra Nederland (som er er veldig liberale) viser også at veldig mange hasjbrukere ender opp med lettere eller tyngre psykiske lidelser.

Skrevet

Til medisinsk bruk ja. Men syns ikke det norske folk skal ha tilgang til nok et lovlig rusmiddel.

Men syns hasj burde vært lovlig fremfor alkohol, men det er ikke en diskusjon jeg gidder å ta her.

Skrevet

Ja.

Fordi jeg setter likhetsprinsippet foran andre hensyn, og mener cannabisbaserte rusmidler er mindre plagsomme, samfunnsunyttige og skadelige enn alkohol.

Men jeg er vel strengt tatt for et alkoholforbud også.

Skrevet

Til medisinbruk!. Når det viser seg at cannabis har en god effekt på diverse sykdommer, så mener jeg at det er bedre å spise en kake, muffins osv enn å putte i seg meget avhengighetsskapende kjemikaler!

Tror ikke det vil være positivt å legalisere hasj til alle og en hvermann selv om det sånn sett er mindre skadelig enn alkohol.

Og, når det er sagt - hadde alkohol blitt "oppfunnet" i dagens samfunn hadde det stått på fyfy listen og vært strengt forbudt - det samme med tobakk.

Egentlig helt latterlig.

Skrevet

Ja. Vi forbyr jo glatt andre alvorlig skadelige rusmidler uten nytteverdi.

Eller man kan legalisere alt. Det er også helt greit for meg. Men litt konsekvent lovgivning hadde vært hyggelig.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Så bra du ikke er på ung mor pila...der hadde dette blitt misoppfatta!:P

Jeg vet ikke helt hvordan mitt syn i denne saken er...er så mange faktorer å ta hensyn til. Om legaliseringen ville ført til at folk rusa seg på hasj i tillegg til alkohol, eller om alkoholbruken ville bli redusert. Kulturmessig sett så er jo ikke hasj en så stor del av den norske kulturen...alkohol derimot har vært vanlig i mange hundre år,- hvordan ville da Norge takla at hasj blei lov? Ville det passa inn? Det er nettopp pga kulturen at alkohol aldri vil bli ulovlig selv om det er et rusmiddel på lik linje som hasj, men jeg hadde gjerne sett at det blei større restriksjoner på alkohol. Men så er det det med individets rett til å bestemme over seg selv. Hvorfor skal det være ulovlig for noen å innta noe? Hvorfor kan samfunnet bestemme at et rusmiddel er ok, mens et annet ikke er det? Det kan jo hende at hasj er et mye bedre rusmiddel for mange enn det alkohol er.

Synes det er uhørt at medisinsk cannabis skal være ulovlig bare fordi hasj er ulovlig! For meg er dette ikke det samme som debatten om legaligsering av hasj da det er snakk om 2 helt forskjellige ting.

Skrevet

Da spør jeg meg selv... Vil jeg at vår datter skal vokse opp med hasj på lik linje med alkohol? Nei! Er ikke for legalisering av hasj!

Skrevet

Nei, nei og atter NEI!!!

Hvorfor, fordi jeg står på siden og ser skadevirkningene av dette og risikerer å bli av med noen jeg elsker pga den dritten der!!!

Skrevet

Nei,det er jeg absolutt IKKE for!

De kan gjerne gjøre det ulovlig med "vanlig" røyk også!!!!!

Er så mange som snakker om "hva med de som har MS,Glaucoma og kreft. Det hjelper noen av dem"

Javel. Så lag medisiner av den planta,da. Det er jo livsfarlig å spise fks revebjelleplanten. MEN;for hjertepasienter er den en livredning!

Skal vi alle sammen spise revebjelleutvinnede tabletter fordi vi sympatiserer med hjertepasientene,og så ta skade selv??

Jeg er så utrolig irritert og oppgitt over folk som ikke skjønner at dette er RUSMIDLER,som faktisk skader mennesket mer enn det noensinne vil gagne det!

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

Hatt den skiten altfor nær innpå meg i min familie, og sett hva det gjør med folk. Spesielt folk som kanskje på toppen av det hele har problemer med sinnstilstanden, og så deretter drikker alkohol sammen med den møkka. Og sett hva det fører med seg av galskap og elendighet. Noe kan "klikke" fullstendig!

Har ikke ord over for hvor forbasket gæern jeg er på rusmiddelbruk!

argh!!!

Skrevet

Er helt enig med Cat.68 og Northernlights. Det er narkotika, ferdig med den!!

Har også sett hva det kan gjøre med folk. Ikke i nærme familie, men en venn av meg. Begynte å røyke hasj som 12 åring, hang seg som 29 åring fordi han ikke orket mer av rusmiljøet... Så NEI!

Skrevet

Skal det brukes til medisin så må det vel gå ann å lage medisin av det.

Jeg er imot legalisering, rett og slett fordi det er narkotika.

Og jeg er sterkt imot alle narkotiske stoff=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...