Jelly Belly Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Dere som har revnet mye under fødsel, hvordan blir det da med denne smerten i tilegg til resten av smertene?? Jeg tenker på de med f.eks total ruptur.. Det og kjenne at man revner helt må jo være det jævligste i verden, og ikke minst et vanvittig smertehelvete? Og som om ikke det var nok så har man jo grisevondt fra før!! Jeg vet faktisk ikke om jeg tør å føde jeg.. Blitt så skremt av tanken på det der!! Men det forandrer seg kanskje den dagen jeg blir gravid..
2 barns-mor :-) Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg kjente ikke at jeg revnet mens jeg fødde jeg.... og overraskende nok var det ikke noe vondt etterpå heller... (med do-besøk) det som jeg syntes var fælt var å ligge å bli sydd i over en time etterpå, og at det tok så lang tid før det grodde skikkelig nedentil. Hadde ikke sex før 6 mnd etter fødsel igjen...
Vestlandske meierier A/S Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 har ikke kjent at jeg revna noen av gangene....
mamma til 2 små:=) Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg sydde 16 sting på den ene sida..det svei når jeg revna og derfor vondt å presse hode ut men det var ikke så vondt pga man er så øm.
Mamsebamsen Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 Det jeg fryktet mest ved fødselen, var å revne. Men jeg fikk totalruptur, og merket ingenting når det skjedde! Hadde ingen bedøvelse. Vevet i fødselskanalen er så strukket når man eventuelt revner, at selve revningen som regel ikke kjennes noe annerledes enn det normale sprenget når hodet skal ut. Det var heller ikke vondt rett etterpå, dagene etterpå eller når jeg skulle på do. Det eneste som var ubehagelig, var at stingene ”lugget” mens såret grodde. Og selv om mange har en annen opplevelse enn meg, så syntes jeg ikke resten av fødselen heller var ”grisevond”. Jeg forventet et galopperende smertehelvete, og derfor ble det ikke i nærheten av så vondt som jeg hadde sett for meg. Tvert imot, det føltes som veldig vonde mensen-smerter, men heller ikke mer enn det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå