Gå til innhold

Alva, mamma til tre (eller no' sånt...)!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser i julegavetråden her at du vurderer ski som kan festes på vanlige sko til 3-åringen.

Vær så snill - ikke vurder det! De skiene er fullstendig ubrukbare og er kun egnet til en ting: Ødelegge all fremtidig skiglede...

Hvis du skal kjøpe ski; kjøp heller en rimelig pakke med ordentlige ski og støvler - det får 3-åringen mye, mye mer glede av. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, jeg hadde da slike ski selv og jeg elsket dem :-) Hehe.... Men vi får se, 3 åringen er ikke verdens mest tålmodige sjel, så han kommer nok bare til å ville gå på ski i sånn ca 2 minutter maks før han blir lei, så da kan han like gjerne ha slike brede som går rett på foten, eller skoen da. Har vært så lite snø de siste vinterene at jeg vet ikke om jeg vil bruke noe mer enn en 200 lapp på ski til en så liten en. Men takk for tips likevel :-)

Skrevet

Hadde også slike som jeg elsket:)

hehe..

Skrevet

Vet ikke om du har sett Åsnes sine snømann ski? Det er sånne tradisjonelle barneski, "alle" barn hadde sånne når jeg var liten. De kom i fjor med sånne bindinger til å feste på vanlige sko, men det er ordentlige ski og bindingene så veldig gode ut.

Nå koster nok disse litt mer enn 200 kr da, så hvis det er prisen du tenker på så er det sikkert ikke så aktuelt.

Vi har sett på disse selv fordi jeg synes skisko ofte er litt kalde, pluss at når han er lei av skiene og heller vil på akebrett er de vanlige skoene bedre og gå i.

Skrevet

Kan jo ta en titt da i hvertfall :-) Kanskje hviske noe i øret på noen kjøpeglade besteforeldre, hehe...

Skrevet

Vi har disse til vår snart 3- åring. Fikk dem i fjor og ble ikke mye brukt, så veldig glad vi ikke fikk skisko som hun ville ha vokst ut av til i år.

Skrevet

Hadde også sånne trefjøler med lærreimer på da jeg var liten, og det var et rent helvete! Husker veldig godt at foreldrene mine ga bort de skia, og gud, så lykkelig jeg var!

Med et par gode skisko kan poden leke i snøen i flere timer uten å bli verken kald eller bløt - derfor anbefaler jeg ordentlige ski og sko. :-) Vårt gull arvet sist vinter og ble veldig glad i å gå på ski (og faktisk ganske god også...) før hun var to år. :-)

Skrevet

Ja jeg ser jo poenget, men jeg føler det blir bortkastede penger. I fjord vinter hadde vi vel ca 8-10 dager eller noe sånt med skiføre og året før mye det samme, og vi foreldre er nok ikke de største friluftsmenneksene heller. Altså vi er mye ute med ungene, men mer utenfor huset og bort til lekeplassen, vi reiser ikke på fjellet osv. Hmmm, nei må tenke på det, kanksje vi bare venter 1 år med hele skibestyret og da kan han jo overta de skiene broren brukte i fjord.

Skrevet

Ser poenget ditt, Alva! Tok ikke hensyn til geografi og klima da jeg skrev innlegget mitt. Skjønner tankegangen din siden det ikke er utsikter til mer snørike vintre og stabile skiforhold.

Vi bor på Østlandet, og har masse vinter, for å si det slik, og ser på det å gå på ski som en svært naturlig del av vinteren. :-)

Skrevet

Ja her på vestlandet er nok vanndam-hopping en mer vanlig del av vinteren, hehe... Og vi bor litt utenfor Bergen og har mer snø enn der, men likevel lite og når den først kommer er den gjerne veldig våt og tung, type det snør om natten og morningen og regner på dagen og snør igjen på kvelden osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...