Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg er førstegangs fødende, lurer på når det "forventes" at hodet skal ha festet seg til bekkenet?
Lillemor te to tette Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 det er ikke så godt å si, når jeg fikk førstemann festet ikke hodet seg før fødsel, men venninner av meg har opplevd at hodet festet seg to måneder før...
rød Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 Ja det kan variere. Men om det fester seg tidlig, er det ikke tegn på fødsel, så ikke få forventninger. Da blir det kjedelig om du går over... Er man andregangsfødende kan hodet vente med å feste seg til fødselen er igang.
blåveispia Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 Hei! Når du kommer til uke 35 er det vanlig at hodet snart fester seg hos en førstegangsfødende. Har du født før er bekkenet større og det er derfor ikke sikkert hodet fester seg før fødselen. Men, som noen har sagt før, så er ikke dette noen indikasjon på at du hverken føder før eller etter termin. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 Mine har aldri festet seg før fødselen, og ikke vet jeg om de gjorde det dagene før heller.... Hadde relativt lett for å presse ut barna. Med nr 1 ble pressriene veldig svake pga at jeg hadde epidural, men likevel klarte jeg å presse ut gutten, som var 38cm rundt hodet (det mener jeg skal vere ganske stort), i løpet av 20 minutter. Andremann kom på en rie! (en 3minutters-rie vel og merke. Jeg fikk slike 3-minutters rier inn i mellom). Andremann var 37 cm rundt hodet. Så hos de som har god plass i bekkenet er det vel ikke sikkert at barnet fester seg i det hele...!
Berithj Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 Hei. Jeg er 41 uker i morgen, og det hadde såvidt festet seg i dag, trodde jordmor....det er ikke alltid det fester seg heller, før man går i fødsel, dette er veldig individuelt :-) Fødselen kan starte uten at hodet har festet seg. Lykke til.
-83. oktob.baby Skrevet 4. oktober 2007 #7 Skrevet 4. oktober 2007 Da jeg ventet nr 1, festet hodet seg bare 1 uke før fødsel. Nå er jeg 3 dager på overtid med nr 2, og hodet er ikke festet seg ennå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå