Smula 80 Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Da jeg var gravid første gangen, ble et nært familiemedlem gravid 3 mnd etterpå. Så når jeg hadde fått min, ble all oppmerksomhet flyttet over på henne. Og jeg var liksom glemt... eller mitt barn var liksom blitt så stor.... (riktig... 3 mnd liksom...) Etter masse slit, prøving, og utreding er jeg gravid igjen... tjoho... men gjett hva? Et annet Veldig nært familiemedlem er også blitt gravid... 3 mnd forskjell igjen..... Er jeg veldig egoistisk som tenker sånn?? Alle barn er like velkomne, men skulle ønske det ikke var så nært meg....
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 Regner med at dette ikke var planlagt fra dems side at de skulle bli gravide rett etter deg... Med andre ord så er vel dette litt egoistisk av deg...?
Vestlandske meierier A/S Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 eh...? det viktigste er vel at du er gravid og har fått ett barn allerede..? eller?
Smula 80 Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. oktober 2007 Selvfølgelig var det vel ikke helt planlagt fra dem... De sluttet på prevangsjon en uke etter jeg fortalte at jeg var gravid... Og det 4 barnet er selvfølgelig hjertelig velkomment...
Vestlandske meierier A/S Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 synes nå heller det hadde vært stas å han noen å gå gravid sammen med og dele barseltidn med jeg da. MEn vi er jo forskjellige...........
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #7 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg forstår godt hva du mener. Jeg opplevde akkurat det samme når vi fikk barn. Jeg gledet meg kjempe mye over det andre barnet også, og vi har vært mye sammen med de og barna er gode venner. Men jeg må ærlig innrømme at neste gang håper jeg at jeg er gravid "alene"... I alderen 20-30 er det veldig mange som får barn, og det er faktisk ganske sannsynlig at du går gravid sammen med noen du kjenner.
Vestlandske meierier A/S Skrevet 4. oktober 2007 #8 Skrevet 4. oktober 2007 hæ?? VIL du gå gravid alene?? Er jo så kos å ha noen å dele dagene med jo....?? Er sjeleglad for at flere i både familie og vennekrets går hjemme med sine små nå når jeg også skal det
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #9 Skrevet 4. oktober 2007 Ja, det vil alltid være noen ådele dagene med, for det er alltid noen som er gravid sammen med deg som jeg skreiv. Men jeg hadde kunne tenkt meg å være eneste i familien faktisk, selv om det var ok å dele det sist gang.
Tigermor. Skrevet 5. oktober 2007 #10 Skrevet 5. oktober 2007 Forrige gang jeg var gravid fikk svigerinnen min barn 1mnd før meg, og et annet familiemedlem fikk 2uker før henne igjen, så der ble det 3 tette i familien! Da vi gikk gravide fikk ikke hver av oss så mye oppmerksomhet m tanke på magen, siden det var så mange mager å interesere seg i, å da babyene ble født ble heller ikke "presset" på hver baby så stort som om det bare hadde kommet 1 baby! Og nå når ungene er større så leker de så godt sammen når det er familieselskap osv! Denne gangen er jeg den eneste gravide i familien og merker stor forskjell, får mye mer oppmerksomhet nå enn forrige gang, og stakkars lille baby når den blir født...blir vel kost dønn ihjel av babysyke familiemedlemmer =) Det er jo stas å få all oppmerksomheten..være midtpunkt i familien for noen skarve måneder, men for barnas skyld er det jo greit at det blir født flere noenlunde samtidig!
Piken på landet Skrevet 5. oktober 2007 #11 Skrevet 5. oktober 2007 Hæ? Syns jo dette hørtes litt crazy ut... Det måtte jo vært superhygelig å ha noen å gå gravid i lag med, og ha permisjonen i lag med. Sorry, men slik du har formulert deg, syns jeg du høres en smule sjalu ut...
Babyluren Skrevet 5. oktober 2007 #12 Skrevet 5. oktober 2007 Nettopp av denne grunn er det jeg drøyer med å fortelle om graviditeten. Jeg har nemlig det motsatte problemet, at min eldre søster er gravid. Det hører med til historien at vi har et ganske anstrengt forhold. Hennes mann fortalte meg nyheten, og like etter oppdaget jeg at hun ikke var den eneste i familien som ventet smått, gitt. Som sagt har vi et gankse anstrengt forhold, og hun har et temmelig stort opmerksomhetsbehov. Jeg VET, hvor urimelig det enn høres, at hun vil bli sjalu når vi og kommer med nyheten. Helt sikkert, og like urimelig, vil hun være av den oppfatning at vi ble gravide kun for å ta oppmerksomheten fra henne. Hun vil ikke forstå at vi begynte å prøve FØR vi fikk høre deres nyhet, og uasett er hun eldre enn meg, så etter hennes mening skulle jeg ha ventet. For min del må hun gjerne få beholde oppmerksomheten, vi har i grunnen nok med vårt. Jeg syns imidlertid det er litt vanskelig å finne på dekkhistoreier for min mor, unnlater å reise hjem og kvier meg til det kommer ut. Det er to måneder som skiller våre terminer, og jeg kan ikke holde dette skjult stort lenger. Råd i min situasjon tas i mot med stor takk.
jente30L Skrevet 5. oktober 2007 #13 Skrevet 5. oktober 2007 jeg synes du legger for mye i det jeg.... og det er merkelig at du heller vil være alene enn å dele dette med nære kjære! spør du meg så forventer ikke jeg mye oppmerksomhet pga graviditeten.. og ikke alle går hundre og ett opp i sånnt... men alle barn er vel like velkommne.... merkelig for meg men alle er forskjellige
Lillefy Skrevet 5. oktober 2007 #14 Skrevet 5. oktober 2007 Vet du hva?? Det er mulig du er egoistisk, men jeg forstår deg godt jeg. Sånn hadde jeg det også med vår 1. Jeg var jo bare så STOLT!!!!! Så kom svigerinna mi og sa at hun også var gravid 2 uker etter. Så ble det liksom ikke så spesiellt for alle andre mer. Det tok jo ikke vekk noe av vår egen glede,-og ja. Det var sikkert dumt å føle på den måten, men følelser er jo ikke til å styre:o) Gratulerer med baby da!
Lillefy Skrevet 5. oktober 2007 #15 Skrevet 5. oktober 2007 Åh! Og forresten så vil jeg gjerne få sagt at begge mine forrige barn er født med 4-6 ukers forskjell til sine søskenbarn, og denne blir født 7 uker etter et ventet søskenbarn mer. Jeg har ikke gått gravid med noen av mine svigerinner,-vi har nesten ikke kontakt til hverandre,-så det der rosa fluffy "gå gravid sammen" kan jeg ikke si at jeg kjenner meg igjen i:o) Men det ER fantastisk for ungene når vi alle møtes hos farmor og farfar: 2x2003, 2x2004, 2x2005, 1x2006, så blir det 2x2008 *smil*
*Lenn* :-)) Skrevet 5. oktober 2007 #16 Skrevet 5. oktober 2007 Vi slet i nesten 4 år med nummer 2... mange mislykkede prøverør, spontanaborter og mye strev.... Søsteren min fikk full klaff etter 2 pp og har termin 9 dager etter meg denne gangen - synes det er helt KONGE og gleder oss noe vanvittig til å få barn som er akkurat like gamle Tenker overhodet ikke på hvem som slet mest, nå er det bare lykke og glede! (Våre gutter på 6 år er også født samme år ) Gled deg over hvor heldiger dere er som får oppleve dette sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå