Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Har en datter på snart 6 år som er umulig om dagen...Hun er frekk, og hun ser på deg med mord i blikket...hun svarer og skriker-er ordentlig forbannet!! Men hun er også god og snill...akkurat nå har jeg ligget litt hos henne og kost og da har hun vært sitt gamle seg igjen...Men i morgen er det sikkert på`n igjen.... Dette er nå blitt et kjempeproblem, og vi har prøvd alt...alle knep til "Nanny" og selvfølgelig...virker ikke som hun er redd for noe spesielt heller, og hun er flink og rolig på skolen(nettopp begynt). Snakket med legen min, og hun mente helsesøster burde prate med henne...er så fortvilet...hun oppfører seg virkelig ufordragelig.jeg kan ikke fatte det er samme unge jeg fødte for 6 år siden...men jeg elsker henne selvfølgelig like mye fordet.. Setter pris på alle svar...
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 Huff, hørtes fælt ut. Jeg ville forsøkt å finne ut når det startet. Hva fikk henne til å bli slik? Sjalusi, sorg for noe? I alle tilfeller ville jeg satt foten ned, og det kraftig. Jeg ville vært kosekvent, og vist henne at den type oppførsel ikke er akseptabel. Altså, når hun er søt og blid ville jeg tatt en alvorlig samtale med henne. Fortalt henne at din/deres tålmodighet nå er slutt, og dersom hun oppførr seg slik en gang til, vil det få alvorlige konsekvenser. (får ikke gå på turn en måned, får ikke være med på kino eller lignende). Det viktigste dere da kan gjøre er å være konsekvente og faktisk gjennomføre det også. Hun virker som hun har fått gå for langt allerede. Det er viktig å vise hvor grensen går så tidlig som mulig.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 Uff. Dette er nok litt ubehagelig at jeg tar opp, men enkelte reagerer slik etter overgrep. Har det kommet noen nye menn inn i livet til jenta di? Håper du ikke tar det ille opp, men det er noe du bør undersøke litt i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 Nei da, ingen nye menn...Jeg har selv vært utsatt for overgrep når jeg var liten så akkurat det er jeg veldig ops på...ingen som har hatt mulighet til det vil jeg tro da hun stort sett er med oss hele tiden... Men takk for svar:)
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 du nevner hun er seks år... Det er den "første puberteten" barna går igjennom. Kroppen er i kjapp vekst, fra å være små- går de over til å bli større- som i lengre blant annet. Ikke bare stor og flink, men større.. Armer og bein skal koordineres for å nevne noe. Har sett utallige seksåringer butte i dørkarmen. De mister litt "kontroll" og mestring, de er litt "småfulle" rett og slett. Kan plutselig stå rett opp og ned for så å falle på flat mark.. Alle barn, ja- faktisk alle mennesker så har vi forskjellig reaksjonsmønster. Kanskje datteren din er i en slik periode, og utagerer for å slippe å "tape ansikt"? Det kan jo være flaut- man har liksom lært å gå når man er seks år... (mulig dum sammenligning- men det å være seks år ER en enorm milepæl)
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #7 Skrevet 4. oktober 2007 Niesa til sambo begynte også på skolen i høst og hun var også slik en periode. Årsaken var at hun blei litt mobba på skolen og at hu ikke forsto hvorfor de hu hadde gått med i barnehagen ikke var i samme klasse og ikke lekte med henne lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå