Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 ...og det er ufattelig trist.......kan ikke beskrives.... Jeg har sendt blomster, men skal besøke de i morgen ,og vil ha med e kort med et dikt. Har tidligere lest mange nydelige dikt her inne, men nå finner jeg ingen. Noen som kan hjelpe meg ??? Takk.....
Mamma78 til to herlige små:) Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 Så forferdelig!! Det må være ufattelig vanskelig og oppleve noe sånt, og jeg håper de får god hjelp i sorgprossesen. Jeg tenkte på en sang som Carola synger som heter "Jag vill alltid ælska". Den er på svensk da, men utrolig fin samtidig som den er utrolig trist. Gråter hver gang jeg hører den.. Hvis du vil kan jeg skrive ned teksten, så kan du se om det er interessant.
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 Så grusomt :-(( Skjedde med en venninne av meg for 2 år siden ... Skal prøve å søke litt for deg. Kelm
Monajenten Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 Kondolerer så mye til venninnen din, så utrolig trist:-( An Angel in the book of Life wrote down our baby's birth and whispered as She closed the book; Too Beautiful for Earth........... :-(
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 Ser du stjernene, liten, fra der hvor du er? Ser du månen som speiles i vannet? Ser du vi gråter? Vi har deg så kjær. Vet du hvor dypt du er savnet? Fryser du, liten, - eller har du det godt? Sprer du tannløse smil over verden? Er du redd, er du ensom, kanskje savner du oss? Har du kjærliget med deg på ferden? Kjempet du, liten, før du reiste fra oss? Fikk du med deg alt du trengte? Fikk du omsorg og lykke og kjærlighet nok? Merker du hvordan vi lengter? Kan du høre meg, liten? Når tankene frem? Kan du gi meg det svaret jeg trenger? Er du omsvøpt i glede og varme og fred i hvile på dunmyke senger? Elskede liten, får vi treffes igjen? Vi savner deg så, vi her hjemme. Takk for den tiden vi hadde deg her for alt det vi aldri skal glemme.
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #7 Skrevet 4. oktober 2007 Ser du stjernene, liten, fra der hvor du er? Ser du månen som speiles i vannet? Ser du vi gråter? Vi har deg så kjær. Vet du hvor dypt du er savnet? Fryser du,liten,- eller har du det godt? Sprer du tannløse smil over verden? Er du redd, er du ensom, karnsje savner du oss? Har du kjærlighet med deg på ferden? Kjempet du, liten, før du reiste fra oss? Fikk du med deg alt du trengte? Fikk du omsorg og lykke og kjærlighet nok? Merker du hvordan vi lengter? Kan du høre meg, liten? Når tankene frem? Kan du gi meg det svaret jeg trenger? Er du omsvøpt i glede og varme og fred i hvile på dunmyke senger? Elskede unge, får vi treffes igjen? Det er blitt så stille her hjemme. Takk for den tiden vi hadde deg her for alt det vi aldri skal glemme
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #8 Skrevet 4. oktober 2007 En dag vandret Gud i sin hage hvor blomstene vokser i flor. Der oppe i fra sin himmel han skuet ut over jord. Der i hans jorderiske hage, var også et blomstervell. Guds hjerte var stolt over prakten, som han hadde plantet selv. Da så han en liten rose, så vakker og uskyldsren. Han tenkte den vil jeg hente, der er jo min øyensten. Jeg henter den hit til min Himmel, på jord kan den ikke bli. Her oppe kan skjønnheten lyse - for alle - til evig tid. De som har pleiet den flittig, og elsket dens skjønnhet frem, vil kanskje en dag kunne tilgi, at jeg måtte hente den hjem. Jeg vet deres hjerter vil briste, og verke i mange år. Men minnene blir til salve, som lindrer de vonde sår.
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #9 Skrevet 4. oktober 2007 CAN YOU BE A MOTHER IF YOUR BABY'S NOT WITH YOU? I thought of you and closed my eyes And prayed to God today. I asked what makes a Mother And I know I heard him say A mother has a baby This we know is true. But, God, can you be a mother When your baby's not with you? Yes, you can He replied With confidence in His voice. I give many women babies When they leave is not their choice. Some I send for a lifetime, And others for a day. And some I send to feel your womb, But there's no need to stay. I just don't understand this God, I want my baby here He took a breath and cleared His throat And then I saw a tear. I wish that I could show you What your child is doing today. If you could see your child smile With other children and say: "We go to earth to learn our lessons Of love and life and fear. My mommy loved me o so much I got to come straight here. I feel so lucky to have a mom Who had so much love for me. I learned my lesson very quickly My mommy set me free. I miss my mommy O so much But I visit her each day. When she goes to sleep On her pillow's where I lay. I stroke her hair and kiss her cheek And whisper in her ear. "Mommy don't be sad today, I'm your baby and I'm here." So, you see my dear sweet one, Your children are OK. Your babies are here in My home They ll be at the gates for you. So now you see what makes a mother, It's the feeling in your heart. It's the love you had so much of, Right from the start. Though some on earth May not realize you are a mother, Until they're time is done. They'll be up here with Me one day And you'll know that you're The best one
*Athena* Lucas,englepia+Dani! Skrevet 4. oktober 2007 #10 Skrevet 4. oktober 2007 Gud, så flott dikt...*snufs..* Stjeler det jeg ...skal ha det i minneboka til min englejente
Gjest thricane Skrevet 4. oktober 2007 #11 Skrevet 4. oktober 2007 snufs, tørker tårer og snørr. utrolig flott dikt. kondolerer så mye HI.
Ouagadougou Skrevet 4. oktober 2007 #13 Skrevet 4. oktober 2007 Det kom på litt feil sted. Jeg mente det norske.
Cat.68 Skrevet 4. oktober 2007 #14 Skrevet 4. oktober 2007 Uff, ja første verset i det diktet Kjipe Laila hadde vi i dødsannonsen til vår sønn. ( men hva med denne. "Den dag kjem aldri at eg deg gløymer; For om jeg sover eg om deg drøymer. Om natt og dag er du like nær; men best eg ser deg når mørkt det er. Du leikar kringom meg der eg vanker. Eg høyrer deg når mitt hjarta banker. Du støtt meg fylgjer på ferda mi, som skyggen gjeng etter soli si"
Cat.68 Skrevet 4. oktober 2007 #15 Skrevet 4. oktober 2007 Åhh herregud for et vakkert dikt (det engelske) kjipe Laila. det satte virkelig fart på tårene og sier akkurat det slik jeg håper at det er. Takk for det diktet.
chill+enda en til Skrevet 4. oktober 2007 #16 Skrevet 4. oktober 2007 Flotte dikt som er lagt inn her. Utrolig trist for venninnen din, og sikkert ikke lett for deg som venninne heller. Syns det er flott at du gjør dette, og viser omtanke. Bare vær der for henne, om hun ønsker det. Da min søster og samboeren mistet jenta si så følte de at noen venner trakk seg unna, og det vet jeg at de syntes var forferdelig trist.
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #17 Skrevet 4. oktober 2007 Takk,alle sammen....nå spruter tårene igjen her....... Det er ufattelig at den lille prinsessen reiste allerede før hun fikk hilst på sine foreldre eller oppleve verden. Jeg skal opp og se henne i morgen, det blir tøft, men det det er datteren til venninnen min........uansett !! Takk igjen.......
tuppemor-75 Skrevet 4. oktober 2007 #18 Skrevet 4. oktober 2007 boken "Sommerlandet" handler om å miste barn. den anbefaler jeg på det sterkeste!
_hønemor_til_4_nydelige_ Skrevet 4. oktober 2007 #19 Skrevet 4. oktober 2007 BREVET FRA HIMMELEN Til min kjære mamma, det er noe jeg vil si. Men først la deg få vite at nå føler jeg meg fri. Jeg skriver nå fra himlen, her jeg hviler hos min Gud - han som bare elsker, så jeg dro da jeg fikk bud. Ikke vær så lei deg fordi jeg er borte nå. Jeg er jo der hos mamma´n min og vil sammen med deg gå. Den dagen jeg dro fra deg, da mitt liv var over der, tok Gud meg mildt i armene, og jeg fikk starte livet her. Han så på meg og hvisket: "Velkommen, lille venn, jeg har savnet deg så mye, det er godt å ha deg her igjen! Og mamma'n din, min lille, hun får komme hit en gang. Hun får holde barnet sitt, og høre englers sang." Så gav han meg en liste over ting han vil ha gjort, og først på denne listen der står det ganske kort: "Pass på små og store i bygda der din mamma bor. Og gi all kjærlighet til henne som du elsker mest på jord." Så hør da mamma, kjære, når det blir natt og kveld, så er jo Gud og jeg der, for vi passer på deg selv. Og når du tenker på meg og alt det som har skjedd, så vet jeg du vil gråte, men ikke vær så redd. For tårer, mamma kjære, gjør smerten mindre hard. Og husk at blomstene vil vokse best først når det regnet har. Skulle ønske at jeg kunne fortelle veiene som du skal gå, men det kan jeg ikke, mamma - for du kan ikke forstå. Men én ting vil jeg si deg, selv om det er vanskelig å tro: Jeg er nærmere deg, mamma - nå, enn før jeg dro. Og det er bratte veier og fjell du må gå opp, men sammen skal vi klare det, vi skal vinne hver en topp. Jeg har så mange tanker som jeg nå vil gi fra meg: Alt det som du lar jorden få, vil jorden gi til deg. Hvis du kan hjelpe noen, så gi dem smil og klem. Og be til Gud og Jesus: "Nå må dere hjelpe dem!" Og mamma, hvis du møter noen som er trist og som er lei, så gi dem av din godhet og hjelp dem så på vei. Nå som jeg er borte, og vant en herlig hvile, er jeg glad jeg rakk å gi deg alt - rakk å få deg til å smile. Og husk at når du vandrer gjennom livets dag og år, så følger jeg ditt fotspor, jeg sammen med deg går. Mamma, kjære mamma, når tiden er for deg, så er du ikke på tur bort - du får komme hit til meg.
Cat.68 Skrevet 4. oktober 2007 #20 Skrevet 4. oktober 2007 Åhhh herregud Hønemor så nydelig. Nå gråter jeg igjen.
Gjest tjoheisann Skrevet 4. oktober 2007 #21 Skrevet 4. oktober 2007 Må være ufattelig trist. Er det lov å spørre om noen årsak? Vet man noen grunn? Jeg kjenner selv til flere tilfeller der mor har mistet barnet helt i slutten av svangerskapet, og dessverre, har disse vordende i løpet av hele svangerskapet jobbet og stresset som før, uten å trappe noe som helst ned. Jeg er redd for at det har vært utløsende faktorer....
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #22 Skrevet 4. oktober 2007 herregud som tårene spruter på meg nå.. HI: kondolerer så sinnsykt mye med venninna di.. og alle dere andre som har opplevd det samme.. tårene triller nå..
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #24 Skrevet 4. oktober 2007 Den lille jenta fikk navlesnoren rundt halsen. Det er så utrolig unødvendig og urettferdig at jeg har ikke ord..... Takk igjen ,alle sammen. Skal prøve å finne den boken "sommerlandet" og gi da jeg besøker de i morgen,sammen med kort med et av de nydelige diktene her inne.....
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #25 Skrevet 4. oktober 2007 Uff så ufattelig trist.. Det skjedde noen her i byen i fjor også.. navlesnora der også.. Uff.. *mange varme tanker til venninna di * =(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå