Gå til innhold

Hvis hunden deres hadde bitt noen, hadde dere avlivd den da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller hadde dere omplassert den?

Jeg hadde ikke turt å omplasse en hund som hadde bitt noen så jeg hadde avlivd min.

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kommer an på situasjonen.

Skrevet

det spørs... hadde han blitt terga, og bitt.. da er det en ting

men hadde han satt etter noen og bitt de av ren onskap, ja da hadde jeg "tatt han"

klarer ikke å se for meg at jeg kunne ta liet av den bitte lille herlige klumpen min.. men om han hadde vist seg at han var "farlig" (han er så liten at han knapt kan kalles farlig) så hadde jeg ikke sett noen annen utvei!

Tror det er altfor mange som unnskylder hunnene sine, og ikke gjør noe med det når de første faretegnene viser seg... den kan få alvrolige konsekvenser.. tror ikke de tenker over hvor farlig det er!!

Skrevet

Hvis hunden hadde blitt mishandlet er det jo selvfølgelig noe annet. Men hvis hunden min hadde bitt mens den f. eks spiste, sov eller lekte så hadde jeg avlivd den.

Skrevet

Kommer ann på situasjonen. Om hun hadde blitt plaget, forstyrret midt i maten, skremt o.l. så hadde jeg ikke avlivet nei.

Skrevet

Ja, uten tvil.

Når jeg var 6 fikk vi oss hund. Det ble etter ettpar år påvist HD, og vi ble enige om at om sykdommen gikk ut over hennes hverdag, eller hun ble aggressiv som følge av den skulle hun få slippe. Det gikk bra lenge. Men når hun var 8 år lekte neven min (5år) med henne. Han var litt uheldig og la vekten sin på hofta hennes. I refleks ville hun beskytte seg og glefset _etter_ han, men nådde ikke å gjøre skade. Vi avgjorde samme kveld at det ikke lengre var forsvarlig å ha henne, så dagen etter ble hun avlivet. Det fantes jo ikke noe aggressivt i henne, men hennes sykdom disponerte henne for å kunne bite for å forsvare seg. Og sykdommen kunne hun heller ikke bli frisk av, så jeg tror vi valgte det absolutt beste for alle, henne inkludert.

Skrevet

Det kommer helt ann på selve situasjonen!

Hvis hunden hadde bitt i selvforsvar, hadde jeg latt den leve videre med god samvittighet.

Hadde den der i mot bitt noen helt uprovosert, så hadde jeg tatt livet av den. Kan ikke omplassere hunder som biter. Man vet aldri når den kan bite igjen.

Skrevet

Ja, uten tvil!!! Og til dere som "ville sett an situasjonen" - dere burde ikke hatt hund - hunder som biter SKAL avlives, og det vet alle som har greie på hund.

Skrevet

Ikke enig med deg der, Solstråle, men verden er gudskjelov forskjellig. Jeg har vokst opp med hund, har hatt hund så lenge jeg kan huske, så er det noe jeg kan, så er det hund...

Har hatt Riesenschnauzer, Rottweiler, Bullmastiff, Labrador, Schäfer, og nå har vi en blanding av Bullmastiff, Rottweiler og Schäfer. Vil si jeg har litt grunnlag til å uttale meg da...

Skrevet

en hund som biter,han biter..

uansett hva som er skyld i det,kan den gjøre det igjen..

så noen over her snakket om omplassering viss han vart mishandlet.

vi hadde en omplasseringshund,en kveld lå lillebroren min(på 4 år) å så på barnetv med hunden,

etterpå bet hunden pluselig lillebroren min i ansiktet,det så ikke ut,og gjør fortsatt ikke.

så viss jeg hadde en hund som bet en gang,hadde avlivet tvert,uansett,pga,fare for gjenntagelse..

Skrevet

så du mener at om et barn drar en hund etter benet og den hyler etter smerter, så skal den heller bite av seg benet enn å gi den som river den et lite bitt??

nei vet du hva??

da vil jeg heller si det annerledes å si at de foreldrene som har hund, og lar den være alene med barnet slik at ungen kan gjøre dyret vondt ikke burde ha hund... men at hunden forsvarer seg når ulykka er ute..det er bare sund fornuft fra hundens side!!!

Skrevet

Kommer selvfølgelig ann på situasjonen.

Ble hunden truet? plaget? angrepet?

Forsvarte hunden seg eller angrep hunden?

Hvor stor skade laget hunden?

Hvem hadde den bitt?

Mennesker blir frifunnet hvis en skader noen i selvforsvar hvorfor skal ikke hundene det?

Hadde hunden min bitt noen uten forvarsel eller uten noen grunn hadde jeg gått rett til dyrlegen og fått den avlivet ja.

Hadde hunden min forsvart seg i en situasjon der f.eks flere barn eller ungdommer hadde plaget hunden hadde jeg gått til en dyrlege og fått en dyrleges mening om saken og hadde nok beholdt hunden hvis den ikke var til trussel på noen måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...