Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg er fryktelig i tvil her.. har hørt masse bra om og føde i vann så det har jeg veldig lyst til.. Og har hørt mange skrekk historier om hvor fryktelig alt er på haukeland og at det er veldig mange som søker seg til voss.. Men om man søker til voss... hvordan løser man det praktiske? Da har man få garantier for og komme dit tidsnok, og en times biltur med rier kan vel ikke være så gjevt? Håper alle med hvilken som helst erfaring svarer på dette, det er vel mange delte meninger tenker jeg men jeg vil gjerne høre alle..
frk.rosa Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 henger meg på her, vil også vite om dette me haukeland og voss. har hittil ikke hørt en eneste positiv ting om haukeland, å det er litt skremende.
knøttet mai08 Fødeklar Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 Kan bare si hvordan eg oppfattet det.. Da eg fikk min første fødte eg på kk.. Verdens kjekkeste jordmor som gjorde fødselen min til en trygg og god opplevelse. Tente til og med levende lys på badekarkanten..:-) Men da eg kom inn og skulle ha nr to var det fullt på føden, så eg måtte på storken. Det ville eg jo helst ik. Kom en sur jordmor og sa at siden eg var annengangs gikk det helt fint på storken. Jordmoren skjønte ik hvor fort det gikk i det hele tatt, en time etter eg kom inn ville jenten ut. Da hadde jordmor akkurat satt seg ned med papirarbeid. ?? Når ho attpåtil var så utrolig sympatisk å sy meg uten bedøvelse garanterte eg min kjære (som var totalt sjokkert over jm) at eg aldri mer skal føde på storken!! Men må og si at eg har flere veninner som har hatt supre opplevelser der.. Kommer nok helt an på hvem du møter på... Men hadde eg nådd frem til voss hadde eg gladelig fødd der!! Mye bedre tid der pga færre fødsler.. Men en og en halv time m rier i bil frister ik nei... Så det blir vel forhåpentligvis føden denne gangen:-) Masse lykke til iallefall uansett hva du velger:-)
Bea har snart 4 barn? Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 for meg er det bare å håpe på å nå KKB men for dei som har tid til det anbefaler ALLE voss, du kan jo muligens få ambulanse opp å ligge da....???????????
knøttet mai08 Fødeklar Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 Hehe.. Flere som har erfaring med styrtfødsel her??
Bea har snart 4 barn? Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 ja... tiden har ca halveret seg fra gang til gang 6,5 time 3,5 time og 1,5 time siste fra våkna om morgenen med kynnere til jento va ute... blir jo bare 45 min om det forsetter slik.... hehe
mai mammaen til to Skrevet 4. oktober 2007 #8 Skrevet 4. oktober 2007 voss har aldri vært et alternativ for meg... og det er jeg glad for.. min første fødsel gikk unna på under 4 fra første rien.. så tror ikke jeg hadde rukket frem til voss.. og neste fødsel sier de går kjappere..hehe.. jeg hadde en super fødsel opplevelse.. fikk en super jordmor.. som forøvrig var samme jordmoren som jeg gikk til kontroll hos.. helt supert...
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #9 Skrevet 4. oktober 2007 Kan man velge og ha samme jordmor som man går på kontroll til eller var det tilfeldig?
Beama Skrevet 4. oktober 2007 #10 Skrevet 4. oktober 2007 Min erfaring fra Haukeland er så som så... Men blir nok født til å føde der igjen. Bor ca. 40 min utenfor Bergen i feil retning.. så da vil det ta meg ca. 2 timer å komme til voss... ikke det jeg har mest lyst til på vinteren akkurat nei. Og med far for styrtfødsel blir det nok ikke tid til så lang reise. Men opplevelsen man har på Haukeland kommer nok ann på hvilken jordmor man får. Mine var veldig upersonlige og stressede. Men hadde en fødsel som fikk opp stressnivået ett par hakk da... så kan forstå att de var stresset. Jeg var livredd for hva som skjedde, og det samme var mannen min. Men han ble dyttet bort i ett hjørne og ingen fortalte oss hva som skjedde. Jeg fikk bare beskjed om å slutte med den griningen=( Men hun jordmoren som tok imot meg på mottaket og var der med meg, og de som var på hotellet var kjempefantastiske=) Hadde og en inne hos meg en stund etter fødselen på føden som var kjempekoselig=)
Gunni_2 Skrevet 5. oktober 2007 #11 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg hadde en fin fødsel på Føden. Ble først lagt inn på Storken, men da jeg trengte epidural etterhvert, ble jeg flyttet til Føden. Jeg hadde ei dansk jordmor som tok i mot gutten min og hun var kjempehyggelig. Jeg ble også sydd, men ga streng beskjed om at de ikke fikk sy en millimeter uten at de hadde gitt meg bedøvelse først ( tips ifra ei vennine som hadde sydd uten). Jeg hadde også inprentet samboeren om hva jeg ville og ikke ville under fødselen. Blant annet det med bedøvelse. Vet ikke om jeg rekker å komme meg til Voss, selvom jeg har hørt mye positivt om stedet. Det gikk relativt fort med førstemann...
håper på fulltreff Skrevet 5. oktober 2007 #12 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg fødte gutten min på Storken, og hadde en helt grei nok opplevelse. De var nok litt opptatt av å få det til naturlig, så jeg ble liggende å trykke aktivt med full åpning i 2 timer og 20 min... Det var jo ikke særlig kjekt da. Mistet masse masse blod for livmoren var helt utslitt. Har hørt veldig mye positivt om Voss da de har bedre tid og kan følge opp mye bedre på barsel. Barseltiden på Haukeland var rett og slett kjip. Tar likevel sjansen på at det går bedre denne gangen og har instruert mannen min til å "passe på" at alt går bra for seg. Orker ikke tanken på en time kjøring til Voss med rier og styr... Men, tror at hadde jeg bodd nærmere hadde jeg valgt et lite sykehus. Store sykehus har ofte alt for stor belastning, og for lite tid til den enkelte.
venter nr2;)19,03,08 Skrevet 5. oktober 2007 #13 Skrevet 5. oktober 2007 Dei tar vare på dere på voss,set er sikkert! eg har ikke prøvd,men har veninner der ifra. dei trenger mangen fødende for og holde fødeantallet oppe for og få ha fødeavdelinga i drift!!! synd vist vi skulle miste den. så støtt dei vist dere kan og fød der! eg skal føde i odda eller haugesund! og er glad eg ikke skal til haukeland..har hørt ting eg også men det går nokk fint uansett va dere velger,så lykke til:)
Ejlis Skrevet 5. oktober 2007 #14 Skrevet 5. oktober 2007 Hei Bor sånn at det er ca like langt å kjøre til Bergen og til Voss. Velger da Voss. Var der med førstemann og er kjempefornøyd! Skjønner jo at dere med styrtfødsler vil til nærmeste sykehus... Viss det blir styrtfødsel på meg (tror ikke det da) så blir det nok føding i bilen! (fy da) Veldig greit at dem har så god tid til deg, og at mannen får sove med deg på barsel! (ikke dersom det er overfullt da..) Lykke til uansett! kjekt å høre om andre som velger Voss da og når dem skal dit!
Erisa* Skrevet 5. oktober 2007 #15 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg har hørt mye fint om Haukeland også, jeg! Bor fem minutt fra KK, og kommer helt klart til å føde der. Tror man kan være uheldig både her og der, men de fleste er da vel flinke og kjekke? Velger å ha en positiv innstilling, da får man ofte bedre behandling tilbake også. Det er utrolig vanskelig å være hyggelig og grei med noen som har bestemt seg for at her er servicen dårlig... Av erfaring både fra helsevesenet og butikk... De gangene jeg har ringt og snakket med personale på KK, har jeg i alle fall fått god hjelp fra hyggelige jordmødre, og ultralydundersøkelsen var utrolig flott!
To tupper Skrevet 5. oktober 2007 #16 Skrevet 5. oktober 2007 Er selv en evakuert bergenser som bor på Voss. Da vi fikk tulla vår i 2004 endte det med hastesnitt, og jeg fikk all den hjelp jeg kunne trenge her på Voss. Fikk ligge en uke på føden her slik at det meste var grodd til jeg reiste hjem. Har termin 19 oktober, og er veldig glad for å ha bare 12 minutter kjøring til Voss sykehus. Kan ikke gjøre annet enn å skryte av alle som jobber der, og hadde jeg bodd i Bergen ville jeg nok vurdert å reise til Voss. Hadde ikke akkurat styrtfødsel sist, og regner ikke med det denne gangen heller. Vi trenger flere fødende på Voss slik at vi slipper å reise til Bergen for å føde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå