Gå til innhold

Gravid for første gang


Gjest

Anbefalte innlegg

tok en test på tirsdag og den var positiv, er visst 6 uker på vei, skal til legen 22 oktober. slutta på pilla i slutten av juli, har gått med en innstilling om at jeg ikke kan bli gravid,så jeg er ganske lykkelig ;)

 

noen fler som er første gangs gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei!

Jeg er også gravid for første gang, så vi er i samme båt:) Jeg er ca 5 uker på vei, termin etter babyverdens kalkulator er 9.juni. Jeg har fått legetime 19. oktober, gleder meg til det.

 

Jeg er kjempeglad, og håper alt går bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

ja dette er virkeliug spennende., tok en test dagen etter jeg ventet mensen , men den var negativ, så tok jeg en test til 6 dager etter ventet mens og den var postitiv, fikk ganske sjokk og ble glad ;) måtte ta en test til i går bare for å være sikker ;) kjøpt meg en bra bok som heter unnfangelse, svangerskap og fødsel skrevet av dr. miriam stoppard. bra bok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er første gang for meg også. Er 33 år og hadde hørt at det kunne ta 18 måneder å bli gravid etter å ha sluttet med piller og at enkelte leger ikke vil utrede før det har gått to år etter p-pillebruk, så jeg ble litt paff da det blå krysset kom etter bare tre måneder. Men fine greier, er fryktelig spent og tilfreds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er første gang for meg også! har aldri brukt annen prevansjon enn kondom. Ble gravid på første forsøk! Testet positiv 26 sept. en dag etter at jeg skulle hatt mensen! ER OVERLYKKELIG, mn utrolig spent på om alt går bra frem til uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer ;) ja jeg hadde også hørt det i hvert fall kunne ta et år, hadde aldri trodd det skulle gå så fort, og trodde heller ikke det skulle skje med, men nå er jeg altså gravid, det er både spennende og skummelt, håper alt går bra for deg også, spennende å følge med hverandre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også gravid for første gang. Er 28 år, dette er den andre måneden vi prøver å bli gravide. Testet den 4. oktober. Har termin rundt 15. juni.

Hvor fort bør man komme seg til lege etter at man har testet positivt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vr første baby også:) Har termin 3. juni. Håper det går bra med oss alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også gravid for første gang. Det er kjempespennende. Kan nesten ikke tro det er sant. Hadde svak positiv test fire dager før mens. På den dagen jeg skulle hatt mensen var testen veeeldig positiv. Helt fantastisk følelse. Har prøv å bli gravid siden juni. Det gikk egentlig veldig fort.

 

Har en masse venniner som maser om å bli med på fest i helga. Synest det er vanskelig å bortforklare fravær av røyk og festhumør..Har brukt opp penecelinkur som unnskylding for lenge siden. Noen andre som har vanskeligheter med å skjule det for venner og familie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg ringte legen men en gang jeg, men de tar deg gjerne ikke inn før du er 8 uker på vei, skal til legen 22 jeg.

 

Ang det med bortfoklaringer.. jeg har akkurat flyttet en ny by for noen mnd siden, så har ikke så mange bekjente her enda, men skal på fest med jobben om en stund, så det kan jo bli en prøvelse.. får vel si jeg skal tidlig på jobb eller noe dagen etter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 32 og gravid for første gang. Sluttet med p-piller i juli og regnet jo med at det skulle ta litt tid før det slo til.. Men neida, den 04.10 lyste et stort fint plusstegn mot meg på testen........ Blir noen spennende måneder dette!! FInt å ha noen å dele det med - har ikke så mange venninner her jeg bor og bare en av dem er gravid... Lykke til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro å se at det var flere enn meg som trodde dette skulle ta LANG tid. Har vel mer eller mindre fått høre at sånn var det, i alle fall når man var over 30.

Jeg er 31 år og gravid for første gang. Testet i dag, lettere sjokk skadet-denne mnd hadde jeg absolutt sett bortifra sjansen for graviditet.

Jeg har allerde vært hos legen, bare for å få det bekreftet der og ( som

den tviler jeg er ;)

Termin utifra mens: 22 juni

Blir morro å holde kontakten her inne, jenter!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

E gravid for første gang æ også. Va ikke planlagt, og va vel heller et lite "uhell". Men æ e veldig lykkelig for å være gravid nu, og håpe alt går bra :)

 

Har termin 6 juni og blir stolt alenemamma! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Er ei trondheimjente som har flytta til oslo på 23 år. Vi er førstegangsfødende, men har vært gravid 1 gang før (endte i SA).

Riktig lykke til alle sammen! (en stemme til alkoholfri vin, godt og ser "ekte" ut)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

 

Jeg er også førstegangsfødene.

Tok testen for ca to uker siden, og har regnet meg frem til selv at jeg er ca 6 uker på vei.

Veldig spent hvordan det kommer til å gå , for jeg har tidliger hatt ett svangerskap utenfor livmor som endet ganske dramatisk....

Men nå holder jeg pusten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei;) er første gang for meg og.kjempe spennende;)

jeg vet ikke helt hvor langt jeg er på vei skal finne ut av det om 1 uke til i dag, tok testen forrige søndag som ble positiv yeyy;)

 

men regner med det er i juni en gang;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...