Venter.. Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Noen som vet noe om dette. Har vært plaget med moderat hodepine i 1-2 måneder. Vet at jeg har lavt blodtrykk (i flg. legekontroll). Noe jeg bør være bekymret over? Noen som har erfaring på dette området? Er i uke 15
Mitzy Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg har også lavt blodtrykk da jeg var på 16 ukers kontrollen. Jeg har også ofte hodepine. Vet ikke om det har noen sammenheng, tenkte ikke på og spørre.. Men svimmelheten min var pga lavt blodtrykk. Men som min lege sa var at det ikke var farlig og det var bedre enn for høyt(som kan være tegn på svangerskapsforgiftning). Men mulig andre har fått andre svar fra sine leger(har funnet ut at ingen har det samme og si om mye,hihi)
dodi sin Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg har hatt lavt blodtrykk både i mitt første svangerskap og i dette. Forrige gang hadde jeg ikke noe vondt i hodet mens nå har jeg hatt det ekstremt mye. Jeg fikk beskjed om at dette kunne være hormonelt betinget, og at det var ganske mange som hadde dette. Det avtar ofte rundt uke 20. På meg ble det gradvis mindre rundt uke 17. Nå er det veldig lite jeg kjenner til det. Er i uke 24 nå.
Venter.. Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. oktober 2007 Takk for svar! Satser på at hodepinen avtar snart:-)
TussiLussi Skrevet 5. oktober 2007 #5 Skrevet 5. oktober 2007 Hodepine pga lite væske, eller litt stramme muskler i nakke er svært vanlig i svangerskap. Jeg ble anbefalt av homopat å bruke magnesiumtilskudd morgen og kveld, hjelper som muskelavslappende, kan hjelpe godt på kramper/ senestrekk. Både hun og de på helsekost sa dette var helt ufarlig for gravide Har lavt blodtrykk og dette er MYE bedre enn høyt !!!! Er ubehagelig, og kun farlig hvis du faller pga svimmelhet Reis deg rolig og unngå å stå uten å bevege deg. Bruker selv barkrakk når jeg lager matLykke til !
knøtte, nr 2 Skrevet 5. oktober 2007 #6 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg er vel i samme situasjon, lavt bt og konstant hodepine. Det viktigste med bt er at det er normalt for deg personlig. Noen har lavt bt bestandig, og merker ingenting til det. Jeg vet jeg alltid har hatt lavt bt, og er derfor usikker på om det har noen sammenheng i min situasjon. Vet ikke om det er sånn med deg?? Hodepinene er plagsom og man blir så sliten av det i lengden. Jeg har nå vært hos naprapat 2 ganger og må si jeg har tro på behandlingmåten hans. Det er å anbefale og i hvertfall vært et forsøk. Det har hjulpet meg:) Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå