Bellen^2 Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Sebastian har vært veldig lite interessert i puppen etter at vi nattavvente han. I dag har han nektet plent siden i dag morges, og ikke har jeg fått i han mye vann heller. Jeg pumpet i går kveld, og det gulpet han ned på høykant, men det er jo ikke så mye melk jeg har igjen. Jeg hadde en "ferdigblandet" kartong med NAN stående og den drakk han 125ml av. Tenkte jeg skulle kjøpe litt mme og lurte på hvilket merke dere anbefaler, og hvor mye de små drikker i forbindelse med et måltid/ i løpet av dagen? Kommer til å fortsette med å gi vann også, men tenkte det kunne være litt lurt å gi mme hvis han fortsatt ikke vil ha mm.
Millapril Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 Å, dette lurer jeg på også. Vet vi fikk Collett på sykehuset og kjøpte det for å ha som erstatning de første ukene. Etter det har vi brukt ferdigblandet NAN ved behov. Jeg lurer også på blandingsforholdet mellom varm og kald, hvis man skal ha med flaske på tur. Og hvordan blander dere ut mme i grøten, fordi som gjør det. Vi bruker ferdig NAN, men kan like gjerne bruke noe annet.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 Endelig noe jeg kan noe om ;-) Vi bruker Collett og er fornøyde, har også hørt mye bra om Hipp. Jeg lager 200 ml pr måltid til Mia, og hun drikker som regel alt. Hun får kun mme på morningen, så mme og frukt til lunsj og mme og grøt til kvelds. På den til kvelds vil hun bare ha ca 150 ml men da er hun mett på grøt. Prøvde en stund å gi henne vann, men da skreik hun til hun fikk melka si. (Til frokost og middag får hun vann og det er greit.) Tror nok det kan være greit å gi mme, det er jo en vitaminbombe av en drikk det også, og bedre enn bare vann om han ikke vil ha mm.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 Kan svare på denne også jeg ;-) 2/3 kaldt vann mot 1/3 varmt vann. Det gjør jeg dagen lang, bruker vannkokeren til varmt vann og vann fra springen til kaldt. Dere har jo sett meg med termos på tur, og det funker fint. Til grøt lagde jeg vanlig flaske med 200 ml mme, og brukte ca. 2/3 av det til grøten. Resten drakk hun etterpå.
Bellen^2 Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. oktober 2007 Takk for gode tips:) Får jeg kjøpt Collett i vanlig butikk eller på apotek/helsekost? Nå er junior i seng, og han ville ikke ha kveldspupp, mme eller vann. Satser på at han ikke var tørst med et så stort utvalg, men føler at han ikke har fått i seg nok drikke i dag:/ Håper det tar seg opp i morgen.....
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 Skjønner at du blir bekymra når han ikke vil ha noe væske. Håper det tar seg opp i morgen. Kanskje han har blitt litt forvirret selv av nattavvenning, fast føde eller tenner. Jeg kjøper Collett på Meny, de har det meste. Kjip hvit/rød eske med et bilde av en flaske som ser ut som det er tatt på 70-tallet :-) Tror de har det overalt. (Det er bare spesial-mme du må på apotek for å kjøpe, vi prøvde NanHA en stund pga magen til Mia, og den måtte vi kjøpe på apotek...ironisk nok ble hun verre, men alt av Nan ble hun egentlig dårlig av).
Bellen^2 Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 4. oktober 2007 Da skal vi raide butikkene her på Lambertseter i morgen på jakt etter Collett:) Takk nok en gang;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå