Gå til innhold

Noen som er f.eks sykepeier her. ang veneflon.

♥Once♥upon♥a♥timeƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har hatt veneflon for 1 døgn siden, fått medisiner der.

Nå har området (blodåren?) blitt helt hard og det er vondt og ømt. To av fingrene er litt rare sier han. Ikke nummen men litt prikking.

Går det over av seg selv eller bør man gjøre noe med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitter den der enda, så ta den ut (men det gjør den vel ikke) kan være en nerve som har fått kjørt seg litt...

Skrevet

Er ikke sykepleier, men jeg hadde nok konsultert med lege ganske raskt. Kan høres ut som en betennelse.

Skrevet

Han har den ikke nå. Den ble fjernet i går kveld. Han kom hjem i dag. Han synes det var litt merkelig. Han har hatt veneflon før og aldri fått noe slikt etterpå.

Skrevet

D hender at man kan få en liten betennelse eller irritasjon i åren etter at man har hatt veneflon...Dette kalles flebitt..D finnes en krem man kan smøre på, men akkurat nå i ammetåken husker jeg ikke hva den heter...Men han kan jo ta en tlf til avdelingen går utifra at han var innlagt?) og spørre de? Fortelle at d er vondt og ømt og spørre om d er noe de kan gjøre? Er d rødt og hovent og forresten?

Skrevet

Ta en telefon til den avdelingen der han fikk den, eller til legevakten. Sannsynligvis ikke noe farlig, men man kan jo aldri vite..

Skrevet

Nei, det er ikke rødt, bittelitt hovent, men ikke mye.

Det er liksom som en hard strek, fyrstiktykk. ca 2-3 cm. Går fra innstikkstedet.

Han kan sikkert ringe avdelingen sin. Men han ville vente litt. Du vet, mannfolk. Skal leke "helt" :)

Skrevet

Kjøp Brulidine på apoteket og smør det på. Det kan hjelpe, men oppsøk selvfølgelig lege dersom det blir verre. Lykke til!

Skrevet

hirudoid er kanskje bedre... Fås på apoteket den også

Skrevet

Takk for det. Da skal jeg kjøpe det i morgen når jeg skal på apoteket!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...