Gå til innhold

Prevensjon.... bytte merke... piller eller spiral,,,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte inn et lager av Trionetta, nå er det tomt:-( Hvilket andre merker er dere fornøyd med? Yasmine har jeg hørt massssse negativt om...

Åssen er det med hormonspiral? Har lest mye negativt om det også. Er det ikke småblødninger i flere uker etter at man har fått satt den inn? Er den ikke også ganske dyr?

Og åssen er det med vanlig spiral? Åssen fungerer kroppen enkli når man slipper alle disse hormonene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde enten gått for hormonspiral eller nuva-ring.

Du kan ha en del små blødninger med hormonspiral men viss du er heldig så har du ikke blødninger i det hele tatt etter noen måneder.

Jeg hadde hormonspiral og hadde litt små blødninger i ca. 6 måneder. Kanskje bare 2-3 dråper en dag så gjerne noen dager uten noe.

Men etter 1 år fikk jeg en ktratig blødning som var i nesten 3 uker, 2 uker opphold så en ny kraftig blødning. Tok den ut etter å ha blødd i 2 uker.

Da fikk jeg nuva-ring og den er god. Mye bedre enn p-piller. Det er en plastikk ring som skiller ut hormoner. Du setter den i og lar den stå i 3 uker. Tar den ut, får en blødning å setter den inn etter 1 uke. Du kan ta den ut under samleie men den kan og være i. Den må ikke være ute i mer enn 3 timer.

Skrevet

Du setter forresten inn en ny etter blødningen. Man kan og ta ut etter 3 uker å sette i ny med en gang for å hoppe over mensen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...