Gå til innhold

Virka fort den paraceten ja...!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når han våkna i stad, bare lå han i senga og klynka, orka ikke reise seg opp. Bytta bleie på han og han lå helt rolig(ikke vanlig!). Ca en halvtime etterpå vil han både drikke og spise =)

Men sånn generelt synes jeg detta er vanskelig. Da vi var med største på legevakta en gang, blei vi helt flaue, for han hadde kvikna skikkelig opp etter paracet og satt og lekte og koste seg mens vi venta. Men CRP en viste seg å være på 260, og vi blei sendt rett til sykehuset, fikk ikke dra hjemom å hente noe engang(+ 5 min)....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På under en time var febern senka fra 40,23 - 39,00(!) Det er jo kjempebra =) Selv om jeg er litt skeptisk til febernedsettende...føler ikke jeg da har kontroll på hvor syk han egentlig er...sikkert dumt tenkt, men sånn er det bare.

Skrevet

Er jo en grunn til at man har feber da...Jeg har lært å gi febernedsettende dersom feberen er over 38,5...Febernedsettende er bra d, og i enkelte tilfeller helt nødvendig, men d skal ikke være en "sovepute" heller...man skal likevel følge m...

Du får måle igjen, m jevne mellomrom og se...prøv å gi barnet ditt rikelig å drikke. Kontakt legevakten for å få tatt en CRP dersom feberen stiger igjen og han blir tiltakende slapp og trøtt...

Bedre m en blodprøve for mye enn for lite :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...