Gå til innhold

Søsken


Gjest

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Er på vei med nr 2, og har en nydelig sønn på 2,5 fra før. Alt er veldig nytt enda, men gleder oss veldig :)

 

Forskjellen fra første svangerskap melder seg imidlertid allerede! Første gang kunne man jo stort sett ta hensyn til seg selv hele tiden, nå er ikke det like enkelt lenger.. Minsten krever jo sitt :)

 

Noen som har erfaringer å dele på dette området? (Har forøvrig en veldig snill samboer, men som dessverre jobber mye.)

 

Klem til alle vordende mødre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei gratulerer med nr 2 på vei :)

Det er jo noe helt annet å gå gravid når man har barn fra før. Jeg er gravid med nr fire har termin 12 juni. Du må prøve å vile litt på kvelden ta en god kopp peppermyntete grønn te fantastisk god. Ellers er det fantastisk hvordan kroppen jobber seg gjennom trøttheten. Jeg er så trøtt nå at jeg kunne sovnet stående. Men en har mange ekstra krefter på lur. Ellers må du prøve å sove når du kan. Prioriter søvn framfor husarbeid. Frisk luft og gode venner hjelper mye det også.

Hilsen Marthe Mie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd :) Jeg skal virkelig prøve den teen! I dag har jeg tatt en herlig dubb sammen med sønnen min, heldigvis sover han litt på dagen fortsatt, og nå har vi høstferie ;)

 

Mamma til nr. 4 ja, da har du nok lært deg å finne fram kreftene ja :) Gratulerer så mye, og masse lykke til til deg også!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

 

jeg har ei datter på 2.5 år og lurer på hva jeg har begitt meg ut med å få nr 2.... er det som ordtaket sier 1 er 1 og 2 er 10 ??

 

Jeg gleder og gruer meg... men aller mest gleder meg!!

 

Gratulerer så mye til dere begge to :) Og lykke til videre i svangerskapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og grattis til dere alle. Vi har en herlig sønn på 17 mnd og gleder oss over enda en liten verdensborger;O) nå er det ikke bare oss selv og tenkepå..men trøster meg med at dette er bare en liten periode,så om det ikke er like mye fart i mamma nå så tar vi det igjenn. pappa stiller opp og tar mest av lek og stell om dagen.skal forresten prøve ut den teen dere tipset om. lykke til videre,vi snx på:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første mamma må lære seg er å ikke løfte å bære småen så mye da går ryggen av før dagen er over.

Jeg hadde stelle matte på gulvet, og satt selv på en lav krakk,do krakk.

i trappen opp til stuen lekte vi tunell, jeg tok noen trapper opp og hun kom krypende opp og mellom mine føtter(i tunellen) .Tar lengre tid men gøy for småen.

Ver mye på gulvet lek ,kos og trøst. i steden for å løfte barnet opp til deg så gå ned til barnet. om du skjønner.

Ha gjerne en gymm matte på gulvet der barnet leker, den er fin for mor å kvile ryggen på.

Jeg hadde to år mellom nr 1 og 2 og nr to gikk ikke selv når jeg ble gravid.

Nå venter vi nr 4 , men nå er minste 4 år så det blir ikke så stress som med de to første. mellom 2 og 3 er det 3 år det var heller ikke noe problem :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...