Gå til innhold

1 år og 40,23 i feber

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke det litt mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det. Mini er i topp form med 40 i feber, renner kun fra øynene.

kommer helt an på formen! Men jeg ville ikke hatt så høy feber på natta, føler at jeg ikke har så god kontroll da.

Skrevet

de gangene vesla her har hatt så mye har jeg fått beskjed om at så lenge feberen går ned minst en halv grad med paracet er det ikke farlig feber.... men jeg vet ikke huff!!!

ønsker kjempe god bedring til dere!!!=O

Skrevet

Legevakta?? hehe kanskje gi febernedsettende før det steget?

Skrevet

Skal man ikke alltid kontakte lege eller legevakt om feberen går over 40? Jeg synes det er litt mye..

Skrevet

er dedt en halvtime man skaol gi paraceten før man ser no virkning?

Skrevet

Legevakta? Er det rart de ikke tar foreldre alvorlig da det er noe galt om man får telefoner støtt og stadig unødvendig?

Til HI. Ta av alle kllær og gi godt med drikke. Med så høy feber hadde jeg også gitt en febernedsettende.

Om feberen ikke går ned med febernedsettende og lite/ingen klær, da kan du ta en telefon til legevakta.

Skrevet

har aldri hørt det.

Er allmenstanden dårlig blir jo saken noe helt annet. Men så lenge ungen er oppegående har det ingenting å si. Husk at barn tåler feber myye bedre enn barn.

Skrevet

Halvtime/time.. Er snuppa ordentlig syk her, så tar det sjelden under en time før paraceten har virkning..

Skrevet

Han er slapp, gjør ingenting, klynker litt, men vil drikke litt vann/juice

Skrevet

?

Skrevet

Jeg har fått beskjed om å ringe legevakta hvis hun får over 40. Og når jeg sier at hun kan ringe legevakta, så er det for at hun skal rådføre seg med de. De er mer fagkyndige enn en mengde mødre som sitter på nettet. ;)

Skrevet

Det er alm.tilstanden som batyr noe. Alvorlig syke barn har sterkt nedsatt alm.tilstand men trenger ikke å ha feber.

Skrevet

Det er ikke nødvendigvis riktig(Se det andre innlegget mitt). Men takk for råd. Almenntilstanden har endret seg til at han drikker og straks har eti opp et middagsglass(!), så trur det går bra her.

Skrevet

Vet ikke om du har gitt febernedsettende, men jeg ville gjort det ved 39 grader. Ved over 40 i feber, hadde jeg ikke ringt legevakta, jeg hadde stått der! Synes det er veldig mye, og ville fått tatt en crp-prøve for å se etter infeksjon.

Skrevet

Kommer vel også an på allmenntilstand og om barnet vanligvis får høy feber.

Min gutt på snart 3 år har aldri hatt over 39 grader, tror jeg, så hvis han hadde fått 40 grader hadde jeg vært på legevakten...

Kall meg gjerne hysterisk ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...