.Ann. Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Er utroskap det værste et forhold kan utsettes for? Kan avhengighet som fører til løgn og unnasluntring, f eks rusmisbruk eller spilleavhengighet sidestilles?
~sjiraff~ Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 Utroskap er ikke ensbetydende med løgn. Noen innrømmer angrende utroskap ved første anledning etter det skjedde og da lyver man jo aldri. Jeg synes å prøve å skjule spillavhengighet eller rusmisbruk er noe av det værste man kan gjøre. Men skjult utroskap over tid er hakket verre for meg (tror jeg). Utroskap som innrømmes umiddelbart med anger er fullt tilgivelig.
.Ann. Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. oktober 2007 Slik jeg ser det går det egentlig ut på et. Når en lyver om noe som har så stor innvirkning på felles liv, om en er avhengig av et annet menneske, eller om en er avhengig av dop, eller poker for den del, drar en fokuset bort fra å bygge et felles liv og en felles framtid.
Hjertefamilien Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg mener det ja.. Har ikke opplevd noe som kan sammenlignes hvertfall så langt. Man får en psykisk knekk. Tilliten er borte, respekten er borte, samlivet blir annerledes for han (eller hun) har delt noe helt spesielt og eget med en annen, usikkerheten vil alltid være der.. Har og opplevd det andre du nevner, og sammenlignet med utroskap er det ett hav i mellom mener jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå