mayaya Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Når mini vil være ca 9-11 måneder i vintermånedene, hva trenger han da? Sikkert vært opp før altså, men når jeg søker på vinterdress kommer det jo opp millioner av innlegg her :-p
~sjiraff~ Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 Det kommer jo helt ann på hvor mye du har tenkt å være ute med han det? Skal du være en del ute bør du ha en del varmeklær i og med at han ikke kan gå og dermed sitter og krabber i snøen.
mayaya Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. oktober 2007 Ja, blir nok en del ute! Og ikke minst når pappa går ut i permisjon akkurat i den tiden. Han er mer utemenneske enn meg vinterstid :-p Har mengder med ull da, tenkte egentlig mest på dress...
Mrs. Bouquet Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 Svaret du får er vel en Reima vinterdress. Til jenta mi på 8 mnd. har vi kjøpt en reima høstdress og en exit vinterdress, vann og vindtett, så har vi stonz "sko" og mer vintersko i goretex ecco. Forskjellige sett i fleece og ull.
mayaya Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg har også kjøpt Stonz, de virket veldig gode!! Exitdressen, er det bra? Den har jeg ikke sett. Men tenker den ligger litt rimeligere i pris enn R :-p
~sjiraff~ Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 Vi har hatt Exit vårdress og den var skikkelig dårlig! Ble våt gjennom med en gang. Men viterdressen kan selvølgelig være bedre. Spørsmålet om hvilken dress avhenger av så mye. Reima blir jo ofte anbefalt til barnehage barn da de er mye ute. Men det kommer jo ann på hva pappaen gjør ute også. Skal ungen sitte i vogn eller være i snøen? Skal de være mye ute da det er kaldt eller bare da det er mildt? Skal de være lenge ute? Skal du være mye og lenge ute i snøen vil jeg si at en vanntett og vindtett dress som puster er en nødvendighet. Og kjøp for all del en dress uten strikk i livet og ikke bevernylon (stivt). Refleks sine dresser er vel så bra som Reima sine, og babydressene har en mye bedre passform enn de vanlige dressene. Men husk at Refleks er bare vannavstøtende og ikke vannavisene. Dermed kan poden bli våt om han sitter mye og lenge i våtsnø.
Mrs. Bouquet Skrevet 4. oktober 2007 #7 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg har ikke prøvd exitdressen annet i fuktig sand, så jeg aner ikke om den er bra eller ikke. Men passformen og funksjonaliteten er god. Viser det seg at den ikke holder tett kjøper jeg nok en reimadress (fordi jeg syns den brune/rosa var pen). Har forresten også kjøpt regnklær på H&M, de var fra størrelse 74/80, men store i størrelsen. Her er det sjelden snø eller minusgrader.
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #8 Skrevet 4. oktober 2007 Min var omtrent på samme alder ifjor, og det jeg hadde til henne var mengder av ulltøy, men det jeg var mest fornøyd med var en heldress fra Krokofanten, så over denne så hadde jeg en ReimaTec dress. På bena hadde jeg ReimaTec "sokker". Vi var masse ute og lekte i snøen, akte etc etc og hun var aldri våt eller kald så jeg var veldig fornøyd med det vi hadde i allefall.
Mrs. Bouquet Skrevet 4. oktober 2007 #9 Skrevet 4. oktober 2007 Tror den kosta 500 kr, kjøpte den i Danmark.
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #10 Skrevet 4. oktober 2007 Snuppen min er 8 1/2 mnd.. har kjøpt reimatec dress, lue og votter. Skal kjøpe ull bodyer, og ull stilliongs.. tenkte også å kjøpe noen hele dresser av ull og / eller fleece. Og har kjøpt ulvang sokker. Kommer til å kjøpe noen sånne sokker eller hva det heter som han kan ha på beina før han kan gå.. gidder nemlig ikke kjøpe sko før jeg trenger de. Kommer nok til å være en del ute. Og starter også hos dagmamma i januar.. men det er som regel ikke såå kaldt her i fr.stad..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå