Alba44 Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Tenkte pakke ned endel barnetøy som er blitt for små, og vil gjerne høre hvordan dere lagrer dette på en best mulig måte. Klærne skal være på loftet, og det er det både litt vind og fuktighet.
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 I pappesker. Det bør ikke lagres i plast, for kommer det en aning fukt inn da så mugner det og blir ødelagt!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 Ja det lurer jeg også på. Det er jo varmt og kaldt om hverandre når det lagres på et loft. Om du skal bruke det igjen om ikke lenge så kan du jo bruke plastdunker. legge et og et plagg i brødposer eller noe. Har som hun over her har svart at det egentlig ikke bør pakkes i plast. Men har selv vært på loftet hos mine foreldre, og skulle sjekke mine egne babyklær som da har ligget der i over 20 år.. De var ikke til å bruke igjen, om treng alt var morkent, strikkene var helt i oppløsning og tøyet var helt ekkelt, dette har da blitt lagret i pappesker. Selv vurderer jeg plastdunker, og så får jeg se de an etterhvert.. Om det ikke kommer noen gode tips her. Vet også noen bruker tøy til å oppbevare slik som bunad og dresser, for dette beholder stoffet best.
Twins i magen <3 Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 Oi...trodde jeg var lur som kjøpte tette plastesker jeg nå! Haha... må vel kjøpe i papp da! Når jeg tenker meg om har vi lagret egne klær i papp og de er helt fine etter en vinter på loftet
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg har lagret det i Ikea pappesker, men di blir ødelagt etterhvert på loftet, sikkert pga fukt. Tøyet er likefint, men håndtaka på eskene detter av.. Nå skal jeg lage en Silje eske og en Elias eske med klær og leker og ting som minner, resten gir jeg bort, a vi er ferdige med bebiser (sier mannen i huset) Så nå har jeg kjøpt inn hver sin stooor blast boks med hjul og lokk og håper det blir bra:)
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 Hm kanskje jeg må borre noen hull i plastboksene mine, slik at det ikke blir tett, kan det hjelpe tro?
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #7 Skrevet 4. oktober 2007 Vi sorterer dem etter størrelse i plastposer osm vi legger i sorte søppelsekker og setter på loftet. Eldstemann er straks 5 år og mini på 3,5 mnd bruker klær han brukte, de er ikke blitt mugne eller ødelagte i det hele tatt hos oss.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #8 Skrevet 4. oktober 2007 kjøp vaakum pakke maskin på chlas, så blir det lufttett, pakk det så i kasser/ søppelsekker på loftet
En liten mamma Skrevet 4. oktober 2007 #9 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg lagrer alt i tette plast-kasser, sånne som det er lokk som kan klipses på. Ryddig og greit! Tviler på at det kommer fuktighet inn, i så fall ville det gjort det om jeg hadde lagret i papp også!
mayaya Skrevet 4. oktober 2007 #10 Skrevet 4. oktober 2007 Min mor hadde alle mine klær i åpne svartsekker på loftet hun, og de var like fine etter 15 år... Men det var vel helst flaks. Jeg ville ikke brukt noe som skulle være "tett" for helt tett blir det neppe. Og fukten kommer lettere inn en ut. Oppbevare tøy i tøy skal være bra, jeg har ikke prøvd. Og helst hengende. Jeg har tenkt å kjøpe hengende tøygardebobe på IKEA og prøve. Håper det går bra. (Den er en slags diger pose som man kan henge mange kleshengere inni. Det er bunn i den, så jeg har tenkt å legge klærne inni der)
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #11 Skrevet 4. oktober 2007 Tror de sa på oprah (?) en gang at hvis man hang opp klærne i plast, som ikke var tett (hull nederst) så holdt klærne seg lenge!! Så regner med at det gjelder babyklær også. Jeg har kjøpt små plast/polyester esker fra ikea, som puster og man kan henge de opp. Så er det bare å stable klærne inn der:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå