Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Det er blitt nedtur med amminga mi :/ Jenta mi på snart 4 mnd har i det siste vært veldig masete og grinete, og jeg har nå funnet ut at jeg ikke har nok melk til henne. Hun river i puppen, vrir seg vekk og gneldrer til meg. Jeg ga henne mme for å sjekke om hun var sulten, og hun slukte flaska og sov såå godt etterpå..! Jeg har nok melk på natten og morgenen så da ammer jeg. Men utover formiddagen tømmes de liksom. Jeg prøver å gi henne pupp, men hun vil ikke ha den. Illskrek gjorde hun idag. Og når jeg gir henne flaska er hun så sulten at hun krøller seg sammen! Stakkars lita... Nå lurer jeg da på hva slags rutine jeg burde få meg.. Klarer ikke å tenke ut dette selv, trenger litt tips og råd fra dere som vet. Jeg har pumpet meg på kveldene nå, etter at hun lagt seg og jeg får da ut 130 ml tilsammen. Dette har jeg spart til neste kveld slik at hun får den fete gode melka, + mme. Så ammer jeg ca 0200, 0500, 0700 og 0900. Hva burde jeg gjøre utover dagen? Jeg gir henne pupp igjen ca 1100/1200, men det er ikke nok så hun må få mme også. Ca 30 ml. Hva med resten av dagen? Når burde jeg pumpe meg?
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 I stedet for å gi henne av flaske ville jeg vurdert hjelpebryst om jeg var deg. Da stimulerer du brystene dine til økt produksjon samtidig med at hun får den mengden melk hun trenger. Dessuten får hun bare en sugeteknikk å forholde seg til... Dette finner du info om på www.ammehjelpen.no Ellers er det vanlig at det er mindre melk på ettermiddag/kveld siden produksjonen av en eller annen grunn er størst på natta. Håper også noen mer erfarne ammere kan svare deg, da jeg med alle mine ammeproblemer kanskje ikke er den mest kvalifiserte. Lykke til!
Lykkekløver Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg delammer, og måten jeg gjør det på er å amme først og deretter gi mme etterpå. Da får man opprettholdt melkeproduksjon og ungen blir mett. Jeg har også pumpa meg på kvelden, eller når jeg bare har gitt mme, så får han det på flaske dagen etter.
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 Ja, kanskje hjelpebryst er tingen. Hun vil ikke ha puppen, men det bedrer seg kanskje om det kommer noe "ut" av den.. Slitsom periode akkurat nå. Huff.
Gjest Skrevet 5. oktober 2007 #5 Skrevet 5. oktober 2007 Hei igjen bitteliten! Min ble i hvertfall veldig frustrert av at det ikke kom noe ut og ga rett og slett opp etterhvert. Så snart sonden var på plass og han fikk "belønningen" så funket det bra!
Gjest Skrevet 5. oktober 2007 #6 Skrevet 5. oktober 2007 Om det ikke bedrer seg skal jeg kjøpe en slik og prøve! Leste en tråd litt lenger oppe (søvnrutiner) hvor en mamma svarte at det var vanlig med puppenekt rundt 3 mnd alder, og det her er puppenekt ja! Dersom hun er veldig sulten nekter hun plent å ta pupp, men er hun bare litt småsulten går det greit. Gjorde det idag iallefall! Har gitt henne pumpa melk på dagtid og mme før hun legger seg. Men hadde vært godt å slippe den pumpinga... Absolutt vrdt et forsøk! Hvor kjøpte du sånn sonde?
Gjest Skrevet 5. oktober 2007 #7 Skrevet 5. oktober 2007 På sykehusapoteket ved St.Olavs. Dersom det er vanskelig å få tak i på apotek i nærheten av deg, kan det hende fødeavdelingen/ammepoliklinikk kan være behjelpelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå