beautiful Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Legen til datteren min mistenker reflux da hun sliter med megevondt og halsvondt, og kvalme og har gjort det i lang tid... Nå skal vi på sykehuset og få satt i sonde...ser ikke for meg at dette blir særlig lett....Hun er snart 6 år og har stålvilje... Er det noen som har gjort det samme med sine barn?? Hvordan er det??
*Safira* Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 Hei, er det en sonde som skal måle antall reflux på 24 timer? Jeg har tatt den sonden selv, har ikke undersøkt min datter. Er reflux operert i mars. Før sonden settes inn fikk jeg en bedøvelses spray i nesen, den svir noe, så ble slangen plasert. Hun vil merke slangen når hun svelger, men det går bra. Veldig godt å få den ut. Godt tips er å ikke spise banan, da den kleber seg til slangen. Ikke sitt i ro men vær aktiv som vanlig, for å få et mest riktig resultat.
beautiful Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. oktober 2007 Kanskje hun får noe beroligende også, siden det er et barn...? Men hvordan måles det, når må man operere evnt. og hva slags inngrep er det da snakk om? Takk for svar:)
beautiful Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. oktober 2007 Dytter litt her jeg... Samtidig lurer jeg på hva som fikk deg til og ta testen-hvordan symptomer hadde du på reflux??
Maigullet Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 Har ikke opplevd det med egne barn, men jobba på barneavdeling tidligere,og der var dette et kjent problem. De legger ned en sonde gjennom nesen mens barnet sitter med hodet lett fremoverbøyd, og hun blir gjerne bedt om å drikke noen slurker vann når sonden kommer til halsen, for da er det lettere å få den fort ned. Min erfaring er at større barn synes det er verre enn de små på 1 og 2 år, men det går helt greit. Sonden er koblet til et lite apparat som registrerer når det kommer magesyre opp. Dere må stille inn på dette apparatet om barnet ligger eller er oppe. Etter et døgn leses det av på maskinen, og de finner ut hvor plaget hun er med at det kommer magesyre opp i spiserøret. Ved en eventuell operasjon forsterker man spiserørets lukkemuskel. Dette går så fint så Lykke til!!
*Safira* Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 Vet ikke om barn får beroligende eller om det er nødvendig, men du kan høre med avdelingen! Det gjør ikke vondt, men det er ubehagelig å få sonden opp i nesen selv om den er veldig tynn. Jeg tok testen for å måle hvor mange reflux jeg hadde og surhetsgrad på magesyren. Jeg hadde betennelse og sår i spiserøret som ikke grodde til tross for høye doser med medisiner. Har hatt plager med reflux i mange år. De symtomene jeg hadde på reflux er syreskader på tennene, spydde ofte opp magesyre, vanskelig å sove på natta pga. sure oppstøt og smerter i spiserøret, kvalm og smerter helt øverst i magen. Dårlig ånde kommer også med og kvalme. Har hørt om barn med reflux som har hatt problemer med å holde på maten, alt kom opp igjen. Det er ikke noe som holder igjen. Du får sikkert god informasjon etter undersøkelsen, da vet du mer hva du har å forholde seg til. De var veldig flinke på sykehuset, de forklarte alt de gjorde og var tydeligvis erfaren. Det går sikkert bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå