Gemini7 Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg lurer på når det er vanlig å fortelle om babynyheten på jobb og til sjefen? Selv er jeg bare i første trimester så ikke aktuelt på lenge enda- men hva er normalt, liksom? Og hva forventes??
mrss83 Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 du må si det 4 uker før du skal ut i permisjon. jeg sa det etter 10 uker, og det ble ikke godt mottatt, jobbet her i siden februar 2007. sjefen ble sur da og merker hun er fortsatt sur på meg ennå, nå er jeg 23 uker på vei. håper du har en hyggeligere arbeidsgiver.
Mitzy Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 Fortalte det i uke 12/13 etter jeg hadde vært på privat UL. Og det ble godt mottatt hos min sjef. Nesten for godt mottatt så mulig hun ble glad for og bli kvitt meg ett år,hihi. Neida, men hun vet om at jeg har mista ett par ganger så unner meg nok bare alt godt:)
Bare meg...venter nr.3! Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 Man må vel fortelle det 6 uker før permisjonen begynner. Mener å ha lest det forrige gang jeg var gravid. Den gangen ble jeg mer eller mindre tvunget til å fortelle det under en medarbeidersamtale. Var da i uke 17 og hadde tenkt til å vente til etter ordinært UL. Denne gangen har jeg ny arbeidsplass og det er mye bedre der jeg er nå. Kvinnelig sjef med fire barn så jeg syns de fortjener å få vite det etter ordinær UL. Da er jeg i uke 19. Så jeg slipper vel "bomben" neste fredag tenker jeg. Er spent på reaksjonen. Regner med at det går bra, men det gikk så sinnsykt dårlig forrige gang så jeg er litt nervøs.
Lille`mor & lillebøll Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 jeg ventet til jeg nesten var 3 mnd,følte det var en privat sak og ville bli vandt med tanken selv før e skulle fortelle andre om det:)
Gemini7 Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. oktober 2007 Ok, litt forskjellig praksis da, mao. Jeg hadde ikke tenkt å si noe før etter jul, da er jeg 4-5 mnd på vei og begynner vel å få en viss hevelse på magen også. tenkte i grunn ikke jeg har noen plikt til å si det før, så lenge man ikke MÅ fortelle om det før noen uker før man skal ut i perm. Og da har jo folk sett d for lengst..
Lillefy Skrevet 5. oktober 2007 #7 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg sa det da jeg var 6 uker på vei,-men det var jeg nødt til da jeg har stor mage alleredet:o)
Amalie har blitt storesøster:) Skrevet 5. oktober 2007 #8 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg begynner i ny jobb 1.des da er jeg 20 uker ca, så til dem fortalte jeg det når de tilbudte meg jobben, hadde ikke syntes det hadde vært noe gøy å komme på jobb første dagen med kul på magen... Har ikke fortalt noe her jeg jobber nå, det venter jeg med så lenge så mulig, men tror nok noen har fått litt mistanke... Kastet opp en morgen jeg kom på jobb... og magen begynner å bli vanskelig å skjule:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå