Gå til innhold

Må bare spørre jeg, ang hjerteslag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos jordmor idag for 16 ukers kontrollen, hun lyttet etter hjertet og fant det med en gang=) lå på 150 slag i minuttet...

det jeg nå lurer på er om det er noen som har erfaring med om det stemmer at gutter skal ligge på 120 slag og jenter 140 el over?

håper kjempe masse på svar.. er nysgjerrig her nå ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har ingen betydning... mine gutter har variert på hele skalaen, fra 120 til 160...

Skrevet

Min jordmor trodde masse på det, og det har stemt med alle jeg kjenner til nå... men det er klart at det ikke er 100%

Min gutt var over 140 to ganger gjennom svangerskapet, men da bare med noen få slag. Denne har bare blitt målt en gang, til 158... klart jeg er spent på hva det er!

Skrevet

På mine tre har det stemt, og jordmor sa at dersom det hadde stemt før, så var sannsynligheten stor for at det stemte nå og, men ingen garanti selvfølgelig. Jentene har aldri vært under 140, og gutten min var aldri over. Nå ligger jeg på 150...Jentelyd????? Spennende.

Skrevet

Jeg har null tro på at dette med hjerteslag kan si noe om kjønn. Knøttet ble første gang målt til 156 slag/min uke 15, 160 slag/min uke 17. På ultralyd var det tydelig tegn på at det er en gutt vi venter! :-)

Skrevet

ehh..hæ?? 16 ukers kontrollen??! Er det noe alle skal ha?? Da jeg var hos legen i begynelsen av graviditeten fikk jeg oversikt over i hvilke uker man skal til jordmoren på kontroll, og første var ikke før i uke 20!!

Er 15+3..

Skrevet

min gutt måler 160 slag i minuttet og skulle vel etter kjerringråd hvert jente,men det er ingen tvilom at det er gutt inni magen min....

så det veldig tydelig på ul

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...