Gå til innhold

Mye misunnelse her inne!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Enten begynner jeg å bli voksen, eller så er jeg bare helt på jordet...men synes det er så mye misunnelse og rakking på andre her inne! Leser det ene innlegget etter det andre som handler om irritasjon over andre gravide eller andre mennesker generelt. Gravide, som ifölge mange her inne, 'skryter' av at de er i god form, lever sunt og er fornöyde blir rakket ned på og skaper irritasjon hos mange. Folk som velger å fortelle sin historie om tap av baby, sorg, skuffelse og fortvilelse blir kritisert og 'steinet' av brukere av BIM. Folk som kommenterer gravidmagene, om den enten er liten, stor, spiss, rund, höy eller lav irriterer mange. Arbeidsgivere, leger, andres meninger osv. lar folk seg irritere over...

 

....er det virkelig så vanskelig å glede seg over andres lykke, gode helse under graviditeten, eller ikke gravides beundring og interesse for magene som alle er unike hver på sin måte, og som enten med noen kg for lite eller for mye eller akkurat passe gjör en helt fantastisk jobb med å bäre fram et lite individ som ikke er lik noen andre!!!!! Er det virkelig så forferdelig å godta at vi er forskjellige?! Noen er höye og tynne og får små nette mager, andre er lave og får store mager. Noen får strekk merker, andre åreknuter, noen kviser andre er nesten helt uberört av ni mnd ekstrem forvandling. HVORFORE KAN MAN IKKE BARE AKSEPTERE AT SÅNN ER DET?!? Og for de som er opptatt av å leve sunt, trene, hölde seg i form så er vel det supert?! Og for de som fortsetter å röyke, som tar seg et glass vin i ny og ne og som foretrekker sofakroken med noe godt å spise, javel, så er vel det deres valg!?

 

Jeg synes det er spennende, göy, lärerikt, men også til tider ufattelig provoserene å lese mye av det som står her inne.

 

Selv er jeg andre gangs gravid i sjette mnd. plagdes mye med kvalme förste perioden, men når det gikk over har jeg värt i fin form. Jeg spiser delvis det jeg vil, men önsker samtidig å ta hensyn til den lille jeg bärer. Om andre irriterer seg over min gode form eller mener jeg skryter når jeg sier dette kan de dra dit peppern gror, for det kaller jeg smålig! At andre bemerker magen min eller hvordan jeg bärer graviditeten hörer jeg på, men lar meg ikke påvirke. Stort sett er min oppfatning at de aller fleste synes gravide mager i alle varianter er fasinerende, og når noen velger å spörre eller kommentere tolker jeg det dit hen at de bryr seg, at de interrisserer seg for dette fenomenet, som alltid er like spennende uansett hvordan det forlöper og utarter seg.

 

TIL ALLE SOM ER HER INNE, MED ELLER UTEN BARN I MAGEN, KOS DERE! VÄR STOLT AV DEN DERE ER, TA IMOT GODE OG VELMENTE ORD, LYTT LITT, MEN STÅ FOR DET DERE MENER. FÖLG MAGEFÖLELSEN, DEN ER SOM OFTEST RIKTIG! OG LA ANDRE FÅR FORTELLE SIN HISTORIE, OG GLED DERE OVER AT ANDRE HAR DET BRA, OG FÖL MED DE SOM IKKE HAR DET SÅ BRA. VI ER ALLE I SAMME BÅT!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I do agree, Lotteliten. Bra sagt! Men vi bor jo i selveste Janteland, så det skal vel noe til å akseptere andres lykke...

 

Har også ristet litt på hodet over en del av de krasse svarene folk får når de lurer på ting.. vi får vel delvis skrive det på kontoen for uregjerlige svangerskapshormoner da..

 

Vær litt sensitive og forsiktige når dere svarer, jenter. det er lett å bli såret som gravid, vet dere.

Skrevet

Helt enig i at det kan være mange krasse svar her inne. Bakdelen med at vi skriver til hverandre - og ikke snakker direkte, er at det kan misforstås, og som de tikkende hormonbombene som vi er, så kan det bli litt hett til tider.

Synes ellers at det er kjempegøy å være her inne, og litt godt å kunne spørre andre om råd, og høre andres meninger, og synspunkter på ting :)

Skrevet

Helt enig!

Gravide kvinner er flotte uansett høyde og fasong synes jeg. Det er bedre å glede seg med noen som er fornøyde enn å brenne energi på å irritere seg over.

Men like viktig er det å akseptere at ikke alle er like open minded på ulikheter som oss selv! :0) Noen blir veldig negative og sårbare som gravide, det kan man jo se på innleggene her. Selv dem trenger medfølselse!

 

Selv føler jeg at kranglesiden egner seg best for de hormonelle og de som trenger litt underholdning/ provosere... Mye spes der , men det er jo morro å til tider, så jeg innrømmer at jeg leser og ler en del av det som står der også.

 

Så jeg er en av mange likesinnede gravide, som har har humørsvingninger. Er glad og litt sint/nedstemt omhverandre. Men jeg er heldigvis ikke plaget av sjalusi selv om jeg av og til lar meg bli såret selv om jeg vet at det er teit! :0)

 

Stolt gravid er jeg også! Lykke til alle gravide medsøstre, uansett alder, humør! Heldigvis kan vi lese/skrive/ignorere irritere/glede oss over det vi selv vil her inne!

Skrevet

Ja, det kan bli litt het her inne med dritslenging ol. ! Men om det er misunnelse , det vet jeg ikke !

 

Disse sidene er jo for gravide , og gravide er hormonelle , og kan være noen troll ! Men det er masse nyttig å finne her inne , og mye tull .

 

Jeg syns innlegget til HI , er ganske på jordet , og det er ikke fordi jeg er misunnelig på deg Lotteliten ;-) Det må være lov å irritere seg , og å skrive om det her inne ! Det må da være bedre at vi deler med hverandre her inne i stedet for å "plage" ikke-gravide / barnløse venninner IRL med galle og eder ...

 

Og å si sin mening om gravide røykere eller de som gjør noe som utsetter babyen for risiko , syns jeg også det bør være høyde for !

 

Det er lov å være uenige , og det er ikke alle som går rundt å smiler seg gjennom livet og graviditeten ! Noen har litt mer krutt enn det ;-)

Skrevet

Enig!

 

Når jeg leser noen innlegg her kan jeg til tider bli litt skremt over at det er fremtidelige foreldre som skriver slike ting. Jeg håper de ikke lærer sine barn dårlige holdninger og gir dem fordommer slik som det ser ut som om noen har her inne...

Skrevet

Jepp det er lov å väre uenige, absolutt! Det krydrer hverdagen, kjedelig hvis alle var like!!!

 

Og selvsagt kan ikke alle gå rundt å smile hele tiden, det ville värt fryktelig slitsomt å forholde seg til!!!! Life is hard, it goes up and down!

 

Og BIM er plassen for å få ut litt grums, MEN det går da an å väre saklige selv om man er fulle av hormoner????? Noe skyld kan hormonene få synes jeg, men ikke all skyld...Er selv hormonell, og de som kjenner meg vet at krutt er det nok av i meg;)

 

Måten en del snakker på her inne synes jeg er uanstendig, uhöflig, overhövlende og usympatisk. Til tider er grensen til mobbing ganske utydelig, og selv om man kan väre anonym synes jeg det ikke hörer hjemme noe sted! ET feil ord, enten det er her inne eller ute ansikt til ansikt med folk kan lage mye tröbbel og gi mer skade enn man tror! Noen her inne er jo skikkelig stygge mot andre!? Tenk på alle de som faktisk er her inne nettopp for å läre, eller höste erfaringer fra andre, som er usikre, redde, sårbare - hvordan er det da egentlig å bli slaktet av en gjeng feige anonyme gravide medsöstre, som lener seg til 'det er hormonene som gjör meg sånn' eller ' jeg er så hormonell så jeg kan si og gjöre hva jeg vil jeg' ??

 

Ikke rart det blir krig i verden...........................................................

 

 

Ha et fortsatt hormonellt utfordrende svangerskap;)

 

 

Skrevet

heisann:o)

Jeg syns faktisk de aller fleste her inne virker veldig hyggelige og koselige. Det er fantastisk støtte å få når man trenger det syns jeg, og da de fleste råd man får er basert på den enkeltes meninger/holdninger og erfaringer, vil rådene jo alltid sprike fra det ene til det andre. Og sånn både skal det være,-og er det bare.

 

Men jeg er enig med deg i en ting. Det går an å være uenig uten å være ufin. Personlig syns jeg det virker som om noen stresser litt vel mye om hva som er rett og galt, og morsomt nok er det aldri de som har født flere ganger før:o) Så jeg vil være med til å underskrive ønske om at folk slapper litt mer av og lar folk være folk som de er:o)

 

Ha en god dag bimmelimmer:o)

Skrevet

Hihihi - sjelden jeg har sett en så lang irritasjon over andres irritasjon... :D

Skrevet

signerer Stratos..

 

der jeg ferdes kalles ikke dette misunnelse, men uvitenhet!

Skrevet

Signerer denne ja.

Var her litt i 2005, har en sønn født i nov 05, og kan ikke huske at det var så ille da som nå.

Har blitt til at jeg er mye mere på snart mamma sidene enn her inne og det syns jeg er synd.

 

Skrevet

Uff a mei... -virker som at dere tilbringer alt for mye tid her inne..

Hvorfor ikke gå en tur i skogen, nyte graviditeten og bruke denne siden som oppslagsverk i stedet for å lage lange avhandlinger om hvor "dumt" folk oppførerer..

 

Ikke gidd å irriter dere, jenter. Kos dere!;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...