Cat.68 Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg var hos legen igår pga at jeg har hatt så ekstreme magekranper siden fredag. han er temmelig sikker på at det er magesår og jeg fikk med meg avføringsprøve som skulle taes og leveres inn idag for å se om det var blod i den. Ringte netopp og sjekket og det var det. Men pga at legen hadde gått hjem for dagen så måtte jeg ringe på ham i morgen for å høre hva som skjer videre. jeg har fått medisin som jeg kunne begynne med da avføringsprøven var tatt så jeg starter med den nå. De snakket om eventuel innleggelse :panikk: Men hvorfor? er det noen som har hatt blødende magesår her og vet gangen i det. Hva gjorde dem ?og hva måtte du gjøre?? Har tatt gastroskopi før og er selvfølgelig Liiiiivredd for at jeg må igjennom det helvetet igjen :uææ:
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 du har nettopp oprerert har du ikke????.....sikkert spist endel smertestillende????.....endel av de medisinene man bruker for å dempe smerter etter opr disponerer for magesår......sånn som voltaren++++++div annet..... dersom ditt tilfelle har en slik årsak er det sikkert god prognose......magesår går ofte tilbake av seg selv......bare vær sikker på at du ikke mangler b12......magekathar etc disponerer for mangel av dette..... det går sikkert bra.....men du må nok regne med en gastroskopi...... lykke til.....
Cat.68 Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. oktober 2007 takk ,Det ble tatt en masse blodprøver idag. så får se hva de sier. Sukk. Ikke rart det er vondt (
♥Once♥upon♥a♥timeƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 Hvis legen din mente det er blødende magesår burde han ha lagt deg inn med en gang. Jeg har hatt det selv, og det er ikke noe du bør gå lenge med. Om det er blødende magesår du har kan du kaste opp blod, eller du kan se at det er mørkt blod i avføringen din! Regner med du har fått sjekket blodprosenten din? For den kan gå fort ned om du har blødende magesår. Dødligheten ved blødende magesår er 10%. Så om du kaster opp blod, eller ser blod i avføringen din bør du ta kontakt med legen med en gang. Jeg går på tabletter, har gjort det i noe år, og må regne med å gå på det noen år enda. Jeg merker at det svir og brenner øverst i magen av og til hvis jeg slurver litt med medisinen mine. Magesår gir også smertene du beskriver, så det trenger ikke være så alvorlig som du frykter. Men husk det med å ringe legen hvis du blir værre!
Cat.68 Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. oktober 2007 Uff ( Det var jo blod i avføringen min. probemet var at legen hadde gått hjem for dagen da prøven var ferdig analysert. Så de bad meg ringe igjen i morgen. De snakket jo om inleggelse men siden legen ikke var det måtte de avente til han kom tilbake for å høre hva slags ålan han hadde videre for meg. Men om jeg nå blir innlagt Hva gjør dem der da?? Untatt gastroskopi?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå