Gå til innhold

thailand?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet om det er lurt/ikke lurt å reise til thailand når man er gravid?

Tenker i såfall å bo på et bra/fint hotell...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde ikke gjort det... med tanke på VELDIG lang fly tur osv...

Skrevet

Jeg reiste til Filippinene i uke 22-27, å det tar 27 timer med reise (3 fly) det gikk helt fint =) Men hadde ikke gjort det i 3.trimester

Skrevet

Vær nøye med hva/hvor du spiser. Vask hender ofte. Ha med deg håndvask som du får kjøpt på apotek. Mange selgere/skreddere vil gjerne håndhilse på deg for å fange din oppmerksomhet. Ev. smitte spres lett på den måten. Det er ikke alle som er like nøye med håndhygiene. Jeg har vært i Thailand flere ganger, aldri som gravid, men har blitt syk noen ganger og da har det skyldtes matforgiftning, min samboer ble veldig syk. For å reise dit anbefales en del vaksiner. Sjekk med legen om du kan vaksinere deg mens du er gravid?

Skrevet

Jeg var i Thailand i juni, 4 måneder på vei. Ikke å anbefale!!!

Skrevet

Jeg reiste rundt på backpacker ferie i Thailand og Kambodsja i tre uker når jeg var gravid i uke 21-23. Det gikk kjempefint, ingen problemer. Må bare huske på at man blir fortere sliten og ikke legge opp til veldig ambisiøst sightseeing program. Og huske støttestrømper på flyet.

Skrevet

Hadde planer om å reise til Thailand i sommer.. Før vi visste jeg var gravid... Skjekket ut før vi bestilte og ble anbefalt å ikke reise når en var gravid. Grunnen var eksotisk reisemål med mye smittefare ol.

Skrevet

Hei! Var i Bangkok og Pattaya i uke 10-11, det gikk helt fint! Husk støttestrømper til flyet, drikk mye vann, gjør fotbevegelser av og til for å holde i gang sirkulasjonen og sitt ved midtgangen slik at du kan reise deg fra tid til annen.

Hold deg til restaurantmat (ev. lag selv hvis dere skal bo i lelighet), ikke spis streetfood og is fra snakcbarer/vogner på gata og shoppingcentre. Hvis dere skal bo på resort er maten der trygg, men pass allikevel på, lønner seg nok å heve standarden i forhold til hvor du ellers hadde spist hvis du ikke var gravid.Gode tips fra flere her, antibac-servietter hadde jeg med meg overalt og vasket meg allltid på hendenen før jeg spiste.

God tur!

Skrevet

Man anbefales å ta en del vaksiner før man reiser til Thailand. Mange vaksiner skal helst ikke tas av gravide, så jeg ville sjekket med helsestasjonen først.

En annen ting er at det er en lang flytur - ofte rundt ett døgn. Det blir man veldig sliten av! Hvis du reiser, sørg for å ha en god reiseforsikring, og undersøk hvordan ting vil bli hvis du opplever svangerskapsrelaterte problemer under besøket. (Ofte dekkes ikke slike ting av reiseforsikring. Da kan det være lurt å sjekke ut andre muligheter, for eksempel medlemskap i Norsk luftambulanse (http://www.norskluftambulanse.no/))

Det private helsevesenet i Thailand er tildels _meget_ bra. Min mann ble matforgiftet da vi var der for noen år siden, og med reiseforsikringen i hånden ble han raskt lagt inn og fikk kongelig behandling. (Dette var i Bangkok, mulig forholdene er annerledes andre steder i Thailand?)

Ligg forøvrig unna malariaområder som gravid!

Var jeg deg, ville jeg ventet til etter fødselen, og kanskje også til etter at ungen var ett år eller så. Lykke til! Thailand er et helt fantastisk ferieland. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...