EnJente_m_EnJente Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Igår leste jeg en repotasje om en katt som hadde blitt funnet av eierne i hagen sin, flerret ved kjønnet, altså den som hadde drept katten hadde skjært bort kjønnsdelene på katten, for så å legge den i hagen til eierne... ! Første tanken min var herregud hvor sjuke er folk ! For å gjøre noe slikt er SJUKT ! INGEN tvil om det. Når det er sagt så tenkte jeg videre, den katten som ligger der kom med en beskjed fra "drapsmannen": tenkte med en gang at det var en "beskjed" om at nå har denne katten pisset for siste gang i hagen vår eller på garasjen vår eller noe.. Poenget er, hvorfor skal katter få tusle rundt hvor de vil ? Pisse og drite i hagene til alt og alle, sandkasser osv. Jeg forsvarer IKKE kattedrapet, det er forferdelig og HELT sykt ! Faens sjuke folk som gjør slikt, men det fikk meg bare til å tenke videre. Har man katt må man også passe på hvor den er, synes ikke det er riktig at de skal være hvor de vil. Ser katter i hagen i tid og utide, og mange av de er pene og alt det der, men de pisser og lager stank. I sandkassen til snuppa osv. Ekkelt !
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 hehe, jeg er ikke kattemenneske, men alikevel..dette blir for dumt... Nytter ve ikke dressere en katt, vel?? da får man heller ta sine forhåndsregeler for å unngå kattepisslukt, synes jeg... Den kattemorderen er jo bare syk i hodet
goldie Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg er så enig så enig med innlegget ditt! Altså jeg er enig i den biten at de ikke skal få pisse og dite overalt i folks hager, sandkasser osv... Jeg er så møkklei av alle "kablene" som ligger i hagen vår. Og lillegutten vår går og tusler utafor, og hvem vet hva han finner på...! Og pisser gjør de også, og det stinker jo sånn! J
EnJente_m_EnJente Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. oktober 2007 Nei jeg synes faktisk ikke at det er mitt ansvar om naboens (ikke for at naboen har en katt, aner ikke), katt pisser i hagen min. Det er faktisk naboens ansvar. Da kan de ikke gå løst. Nå er dette satt veldig på spissen, og jeg går ikke rundt å tenker særdeles mye på det. Jeg har ikke noe imot dyret "katt" i seg selv, men jeg har ikke valgt å ha pisset deres i hagen min heller. Vet flere som legger ut rottegift og dritt så katter spiser og dauer, noe jeg synes er fælt og aldri akter å gjøre. Jeg er ikke interessert i å diskutere om folk skal ha katter eller ikke, jeg bare kom til å tenke på hvorfor disse dyrene skal få gjøre akkruat som de vil, bare fordi de ikke kan dresseres ?!
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 Det du skriver stemmer vel ikke helt? jeg leste nettopp at han var allerede kastrert og dermed så var han ganske rolig og plaget ingen. Allikevel så syntes jeg dette kattedrapet er rett og slett kvalmt! INGEN fortjener å få sine katter kuttet opp uansett hvor mye de plager andre.
alvis Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 Katter er ikke som hunder. Det går ikke an å "passe på" hvor de er. Jeg er enig i at det ikke er kjekt da de tisser og bæsjer overalt men hvis katten er kastrert har den ikke behov for å markere overalt. Vi har også sandkasse ute i hagen men vi har lokk på sån at katter ikke går å bæsjer opp i sandkassen så akkurat det syns ikke jeg er noe problem.
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #7 Skrevet 4. oktober 2007 er vel nettopp derfor de kan gjøre som de vil --fordi de ikke kan dresseres
goldie Skrevet 4. oktober 2007 #8 Skrevet 4. oktober 2007 Som sagt så er jeg enig med hovedinnlegger. Synes heller ikke det er vi, hage eierene sitt ansvar. Når man anskaffer seg katt, må man ta forhåndsreglene.
EnJente_m_EnJente Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 4. oktober 2007 Helt enig med deg, det var horribelt og noe annet har jeg aldri sagt ! Forferdelig rett og slett, ble skikkelig lei meg da jeg så det ! Resten av innlegget mitt hadde ikke noe med akkurat det drapet å gjøre, mer at det fikk meg til å tenke videre. Om han var kastrert fikk jeg ikke med meg, men da tok jeg feil. Hadde uansett ikke noe med tankene mine å gjøre egentlig. Forferdelig at noen gjør slikt uansett "grunn" for det finnes ingen grunn for å gjøre noe slikt !!! Kan ikke forsvares.
frøken blå Skrevet 4. oktober 2007 #10 Skrevet 4. oktober 2007 Nå må du faen meg rulle inn HI.... Herregud!! Er vel bedre at snuppa di får litt katteskit på spaden sin enn at katter blir drept og skamfert på DET GROVESTE!! Nei, dette er det dummeste innlegget på LENGE....
Winterlady Skrevet 4. oktober 2007 #11 Skrevet 4. oktober 2007 Ehh? Lurer på hva som foregår i hodet ditt siden du trakk den koblingen HI? De fleste som torturerer og lemlester dyr begynner med det i barndom/ungdom, og utvikler vanligvis videre enda større antisosiale og psykopatiske trekk i voksen alder, hvor det ikke lengre kun er dyr som får gjennomgå- men voksne som blir utsatt for psykisk og fysisk tortur. Bla hadde de som sto bak baneheiadrapene i lang tid drevet med dyretortur, så vidt jeg husker. Når det gjelder katter så synes jeg folk skal ha vett til å ha lokk på sandkassene sine.
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #12 Skrevet 4. oktober 2007 Hva med fugler da? Elg og rev og mus? skal vi dressere resten av dyra i verden også? katter er villdyr, slik er det bare. Å holde katter inne og nekte dem å gjøre som de vil er dyreplageri. At mennesker har overtatt dyr for å stenge dem inne, bestemme over dem og kle på dem små rosa kjoler som om de var babyer, det er det som er sykt. la nå kattene få pisse hvor de vil, menneskets eierett her på jorda er noen hundre år gammel. dyras historie og rett til å være her går mye lengre tilbake.
EnJente_m_EnJente Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #13 Skrevet 4. oktober 2007 Frøken blå, har du lest innleggene mine ? Jeg har ikke EN ENESTE GANG forsvart det jævlige drapet, les innleggene på nytt, så ser du hva jeg pratet om ! Fælt at du sier slikt uten å ha lest, jeg syntes det drapet var for jævlig ! MEN da jeg så det, tenkte jeg videre, hadde ingenting med drapet å gjøre ! Ditt innlegg er det dummeste, for så lenge man ikke leser det HI egentlig har skrevet og uttaler seg, blir det for dumt ! Kan du vise ET STED hvor jeg har forsvart kattedrapet ? Et sted, en setning, ET ORD ? Kom igjen a frøøøøken, jeg venter
EnJente_m_EnJente Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #14 Skrevet 4. oktober 2007 Sauen og frøken blomkål (morsomt nick foressten hehe) ! Ja du har absolutt et poeng der ! Er bare litt spesielt med dette kattepisset.
EnJente_m_EnJente Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #15 Skrevet 4. oktober 2007 Ja kastrering hjelper
Den lille prinsesse Skrevet 4. oktober 2007 #16 Skrevet 4. oktober 2007 Hvis det er sånn at katter ikke kan dresseres, og de MÅ pisse og drite i folks hager så får de som anskaffer seg katt, som er helt klar over problemet disse katter medfører andre, ha katten inne, og lufte den til tider. Finnes da kattebånd. Og katter blir vandt til å bli luftet, har en venninne som tok til seg en voksen katt fra dyrebeskyttelsen og den må luftes på lik linje som en hund. Den gjør ikke fra seg i sandkassen sin, men går til døren når den vil ut!! De bor i blokk, og den katten holder seg inne. Tror det bare er hva man gjør det til selv, mange vil ha katt fordi det er "enkelt" i forhold til hund. Katten kan man jo bare slippe ut hele dagen...
Winterlady Skrevet 4. oktober 2007 #17 Skrevet 4. oktober 2007 Når du trekker parallellen i hodet ditt at motivet for drapet (pga kjønnslemlestelsen) nok var provosert frem av kattebæsj, så viser det bare at DU tenker slik fordi du syntes kattebæsj er så provoserende at det kunne få noen til å gjøre noe slikt. Kattebæsj har IKKE noe med dyredrapet å gjøre. Det blir som å si at: "Ja, han banken opp kona si- men jeg vet hun kan være utrolig provoserende. Men jeg forsvarer ikke mishandling altså, det er helt jævlig å gjøre noe sånt..."
EnJente_m_EnJente Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #18 Skrevet 4. oktober 2007 Nei absolutt ikke ! Jeg har hatt katt selv jeg og synes det er grusomt ! Grunnen til at jeg i det hele tatt klarte å tenke tanken, var fordi jeg spurte meg selv om hvorfor noen skulle fjerne kjønnet på katten. Så tenkte jeg, kanskje det er en syk syk syk person der ute som har irritert seg over kattetiss ! Det kan enhver tenke seg til. Å gjøre meg til forsvarer av kattemord er ikke ok, jeg har ikke en gang sagt noe annet enn hvor fælt jeg synes det er. Fikk klump i halsen da jeg leste det. Har alltid hatt dyr selv, har to stk nå, og har tidligere hatt katt. Så det tar jeg rett og slett ikke på meg. Det er ABSOLUTT ikke noe som stemmer. Jeg synes ikke kattebæsj er SÅ provoserende. Sa tom. over at dette ikke er noe jeg går rundt og irriterer meg over daglig. Svært sjeldent, tom. så er overskriften slik: en "tanke" om katter. Ikke en "mening" om katter osv. Så akkurat det synes jeg er drøyt å si !
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #19 Skrevet 4. oktober 2007 seriøst da folkens, prøv og forstå hva HI mener da. jeg og syns det er plagsomt med katte bæsj i hagen men katter kan ikke dresseres ei heller mus og rev +++ så gidder ikke stresse med det. har katt kastrert, som ikke gjør fra seg hvor som helst, har toalett inne og fast plass i skogen bak huset. ( ihvertfall de gangene jeg ser han er på do) aldri i sand kassen vår hvertfall. ha en fin dag =)
Winterlady Skrevet 4. oktober 2007 #20 Skrevet 4. oktober 2007 Ok skjønner, men vanligvis er det heller slik at den type drap symboliserer dyredrapsmannens egne hangups i eller problemer med seksualitet, og ikke noe ved selve dyret. Vedkommende som har gjort det kan muligens begå seksuelt relaterte forbrytelser/overgrep senere i livet.
Winterlady Skrevet 4. oktober 2007 #21 Skrevet 4. oktober 2007 For det er nesten alltid tenåringer som står bak slike drap dessverre...
EnJente_m_EnJente Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #22 Skrevet 4. oktober 2007 Bra du forstår at jeg ikke er en syk person da, for det var absolutt ikke noe jeg ville forsvare, eller har forsvart. Blir jo som at jeg skulle sagt til deg at du tenker i de baner om misbruk da du klarer å dra den konklusjonen. Poenget her er bare at det ikke går an å forsvare noe så sykt. Desverre er det nok noen som har gjort det på pur faenskap. Hører hvert år om kattedrap jeg og jeg blir SÅ sint ! Det er så perverst at jeg blir kvalm rett og slett !
Odine! Skrevet 4. oktober 2007 #23 Skrevet 4. oktober 2007 Katter er frie vesener som går dit de vil. Det nytter ikke å kontrollere dem. En innekatt synes jeg er triste greier. Katter graver alltid ned bæsjen sin, så jeg skjønner ikke helt at du finner så mye kattebæsj i hagen, med mindre du graver etter den. Ha lokk på sandkassa, så slipper de ikke til der. Vi har masse katter rundt oss, og har aldri vært plaget av dem på noe vis.
frøken blå Skrevet 4. oktober 2007 #24 Skrevet 4. oktober 2007 har ikke sagt du forsvarer kattedrapet, men synes nå for pokker vi skal tåle litt skit i sandkassen. hvis du klarer å ordne det slik at ingen dyr EVER skal få tisse en skvett her og bæsje en liten der, skal du jammen meg få medalje! jeg har lest innlegget ditt, ord for ord.... synes fremdeles det er LATTERLIG! og hvor gammel er du egentlig; "ditt innlegg er dummere...." Haha!! går du i fjerde klasse enda?? Ærlig talt!! Jeg har heller IKKE sagt med ett eneste ord at du forsvarer dette drapet, så les heller innlegget mitt du, istedet for å "omforme" det med dine ord. Herregud.... du er latterlig.
EnJente_m_EnJente Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #25 Skrevet 4. oktober 2007 Du virker så blåst at jeg ikke en gang orker ! Du virker som om du er mer ute etter krangling enn noe annet. Så jeg later som jeg ikke har sett det du skriver, for det er nemlig for latterlig ! Ha en fin dag !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå