mamma til 3 Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Hei. Lurte på om det er vanlig for barn å ha vondt i hodet? Kan ikke huske jeg hadde det som barn, men så er vel ikke hukommelsen min av de beste heller. Datterem min klager stadig over at hun har vondt i hodet. Ikke sånn intenst, men nok til at hun sier ifra. Noen som vet?
Bøggly Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 Tja, sannelig om jeg vet. Kan heller ikke huske at jeg hadde vondt i hodet som barn, og min sønn har det aldri. Er synet ok? Kanskje hun trenger brille?
mamma til 3 Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2007 Hun har briller. Kanskje de ikke er passe styrke? Skal til kontroll snart, så jeg får passe på å nevne det da. Takk for tipset:o)
Pialill Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 Dårlig samsyn kan også gi hodepine. Men det har de sikkert sjekket når ho fikk brillene... Beinlengdeforskjell kan også gi hodepine i noen tilfeller... Lykke til.
nov/febmamma Skrevet 13. oktober 2007 #5 Skrevet 13. oktober 2007 Datteren min på 7 klager også på hodepine innimellom. Kommer ofte på helga og det gjør min hodepine også... Tror at barn kan reagere litt på den måten i en stresset hverdag. Hos oss forsøker vi å unngå stress, men helt uunngåelig er det vel ikke!
Gjest Filifjonka Skrevet 17. oktober 2007 #6 Skrevet 17. oktober 2007 Hvis du får sjekket synet, og det viser seg å være OK, så ta en tur til legen og få sjekket om hun kan ha barnemigrene.
Bluebelle Skrevet 21. oktober 2007 #7 Skrevet 21. oktober 2007 Hei. Vondt i hodet kan komme av mange ting; * hun kan være i en vokse-periode, * kanskje styrken på brillene hennes ikke er riktig, * ofte drikker ikke barn nok vann i løpet av en dag - og det kan fremkalle hodepine, * kanskje hun ikke går på do når hun må, * kanskje hun bekymrer seg eller gruer seg for noe (betyr ikke nødvendigvis at det er noe seriøst i veien, kan god være helt enkle ting..), sover hun lenge nok? Noen barn har "laken-skrekk".. * spiser hun matpakken(e) sine?, * ventilasjonen på skolen - er den god? * er hun allergisk mot noe? Sorbitol, gluten og laktose reaksjoner/intoleranser gir ofte utslag i hodepine, *er luftveiene frie? Kanskje hun har polypper i hals/nese etc som forhindrer 100% tilstrømming. Min erfaring er at det som regel er at hun vokser og/eller bekymrer seg for noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå