Gå til innhold

morsmelkerstatning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn som er 12 uker.. han har fått kun mme siden han var 5 uker.. har gitt han nan.. Nå syns jeg han spiser dårligere og dårligere og skriker når han har spist kun halvparten av det han pleier... akkurat som om han ikke syns det er noe godt...

Er det noen som har opplevd det samme og som har prøvd å bytte til collet feks?? Lurere litt på å prøve et annet merke..

Er så engstelig for at han ikke skal få i seg nok mat... Har også litt malt i melken, kanskje jeg bør kutte ut det og... hmmm syns det er vanskelig.. Noen som har noen råd å komme med??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror disse små ofte veksler mellom å spise masse og lite periodevis. Min er fortsatt sånn og hun er 2 år (fast føde, da) Men jeg ville tatt kontakt med helsestasjonen hvis du er bekymret. Min er forresten fôret opp på Nan..

Skrevet

Er nok sikkert helt normalt at de spiser mer noen dager enn andre.. men går på 3 dagen nå og eneste måltidet han spiser masse er det på natta... Men som du sier det er vel perioder de har.. Han har ikke gått ned i vekt og er blid og fornøyd så får se det an litt til... Takk for svar..

Skrevet

det går jo ann å prøve å bytte til collett også. vi ga gutten våres det, og han spiste bra. malten skal ikke ha noe å si, det skal hjelpe på magen, og vi måtte bruke det i melken frem til han sluttet med mme. han fikk vondt og ble kjempetreig i magen om vi ikke tok det oppi, så du kan jo se ann hvordan avføringen hans er også. men det skal ikke ha noe å si om du bytter litt på, og om en mnd så kan du jo begynne med litt grøt/frutti også.kanskje han bare er litt lei.

veldig greit om han får mat til faste tider, kan hende han bare er tørst og har lyst på litt vann også. derfor han ikke drikker opp melken.

mange muligheter =)

ble veldig rotete, men tror du forstår =)

Skrevet

Takk for svar.. hvor mye malt hadde du i maten??

Skrevet

varierte litt, men når vi lagde for et døgn av gangen tok vi en stor t-skje ca. hjalp det ikke tok vi litt mere, ble han veldig diareaktig tok vi litt mindre =)

Skrevet

Tusen takk for svar.. da har nok vi hatt oppi litt for mye malt også... har hatt litt under en halv teskje i hver flaske... Har kjøpt nye smokker til flaskene i dag også for virker som om han blir forbanna på at det kommer for sakte.. får prøve meg fram litt.. Takk for hjelpen..

Skrevet

jo, bare hyggelig. måtte begynne med nuk flaskene vi, han ville ikke drikke av avent sine og heller ikke de på rimi osv. nuk hadde visst litt større hull, så har kjøpt inn det til han som kommer snart også =)

Skrevet

Her bruker vi born free.. han har vært fornøyd til nå så får se om det hjelper å bytte til smokker med større hull... ha en fin kveld

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...