Gå til innhold

skattetrekk nav..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...Lurte på om du visste om det er nav som bestemmer skattetrekket på forledrepengene?eller må jeg levere inn skatteprosenten??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må levere skattekort. Om du velger 80% lønn må du huske å få justert skattetrekket slik at du betaler mindre i skatt.

Skrevet

du må gi nav den første delen av skattekortet ditt :)

jammen godt at ikke nav bestemmer skattetrekke !!!

Skrevet

Ei jeg kjenner sa at det ble justert automatisk. Hu endra ingenting på egenhånd, men betalte mindre skatt. Man får vel også ganske redusert skattetrekk i permisjonstiden så vidt jeg har forstått..

Skrevet

hmm..leverer man da skattekortet sammens med permsøknaden?

Skrevet

tror ikke man får redusert skattetrekk om man har 100% perm

tror jeg betaler det samme som om jeg skulle ha jobba

Skrevet

jeg skal ikke gjøre det for jeg har vært sykemeldt en lang stund så de vet tabelltrekket mitt fra før av...

men hvis du ikke har vært sykemeldt så er det kanskje greit å ta med skattekortet til nav når du leverer søknaden

Skrevet

jeg var sykemeldt i tre uker, og nå går jeg på svangerskapspenger.. har ikke levert noe skattekort jeg iallefall.. går vel via arb.giveren da kanskje..

Skrevet

Jeg har ikke levert noe skattekort og de har ikke spurt etter det heller, men jeg får da permisjonspenger fordet, og skatten trekkes som den skal.

Skrevet

Faktisk så får NAV det oversendt elektronisk, men for min del virker det som de "tok det litt på feelingen" for jeg fikk baksmall for første gang i år, og den var STOR!

Skrevet

for å si det slik.... eg gav ingen beskje sist til NAV det var dumt, eg fikk en liten smell.... eg får mesteparten av perm pengene via arbeidsgiver og litt det eg jobba ekstra fra NAV. men dei registrerer seg som hovedarbeidsgiver og med dei små beløpene som en får hver mnd blir det til at dei trekkte forlite.... så denne gangen skal eg be dei trekke 36 % så eg slipper de3n overraskelsen.....

Skrevet

Det er vel slik info som arbeidsgiver fyller ut på skjemaet som heter "inntekts og skatteopplysninger". Der fyller de inn både tabellnummer, skattekommune og all annen info.

Og skatteprosenten kan da ikke bli lavere når man går ute i permisjon med mindre man har 80% lønn. For ved 100% er jo utbetalingen den samme som ved vanlig lønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...