Lita jente på vei :-) Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Hei Jeg er førstegangs gravid i 13. uke og helt grønn på dette området ;-) Er interessert i å kjøpe meg en bok eller 2, og lurer på om dere har noen dere kan anbefale????
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 Hei! Jeg er selv førstegangs. Har ikke erfaring med mange bøker akkurat, men ble selv anbefalt og kjøpe Brn i magen. Er kjempefornøyd med boka. Den tar for seg litt av ALT man treger å vite. Fra unnfangelse til barsel. Å mange andre spørsmål som kommer opp under veis.
* en liten prinsesse * Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 "På vei" av Gro Nylander (som er forsker og overlege på barneavdelingen på Rikshospitalet) er kjempebra.
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg har også Barn i Magen-boken, og synes den er kjempefin. Så har vi kjøpt boken som heter "den store boken om barnet" eller noe.. som er mer når barnet er kommet - men der står også en del nyttig som man kan lære av mens man ruger
Mor til en stor og en liten Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 Anbefaler virkelig å kjøpe boken : Et barn blir til, av Lennart Nilsson En fantastisk bok med bilder/ ul bilder av barnet fra unnfangelsen til fødsel samt forklaringer. Vi har sett ofte i den og forstilt oss at slik ser barnet vårt ut nå. Og storebror som snart er 5 år elsker å se i boka, på babyene og vi bruker den til å vise og forklare hvordan babyer blir til og hvordan de utvikler seg.
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg liker veldig godt "Unnfangelse, Svangerskap og Fødsel" av Dr. Miriam Stoppard... Ellers anbefaler jeg "Hva føder de nå?" av Anne. B. Ragde og ei til.. Artig bok
tobylina Skrevet 4. oktober 2007 #7 Skrevet 4. oktober 2007 Enig, unnfangelse, svangerskap og fødsel med Dr. Miriam Stoppard. Bra bok. Har også kjøpt "den store boken om barnet" av samme forfatter, den ser også veldig bra ut :-) + den av Lennart Nilsson med masse bilder av baby i magen og beskrivelse av svangerskapet. For morro skyld anbefaler jeg deg å kjøpe "verdens beste pappa", husker ikke forfatter....men den er bra og morro for pappaen å lese :-)
2 barns-mor :-) Skrevet 4. oktober 2007 #8 Skrevet 4. oktober 2007 jeg har den barn i magen boka og i den står det veldig mye. før fødselen, fødselen og etter
77Janne Skrevet 4. oktober 2007 #9 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg kjøpte "mamma for første gang" av Gro Nylander. Den omhandler tiden fra fødsel til barnet er 6 mnd. Du blir hverfall overbevist om at du bør amme om du leser boken ;-) Mye gode tips om amming, men syns selv det kan bli litt mye fokus på hvor viktig det er å amme ellers veldig fornøyd.
mto2 Skrevet 4. oktober 2007 #10 Skrevet 4. oktober 2007 For eit humoristisk innslag, kjøp "Verdens beste pappa.Hakkespettbok for førstegangsfedre" av Per Asbjørn Risnes jr. Kjøpte denne til den blivende pappa, og holdt på å le meg skakk av den. Veldig morsom bok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå