Gå til innhold

Veninna mi knipser og fiker til barnet sitt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke veldig hardt da......... , men jeg liker det ikke. Kjenner jeg har lyst å si det til henne, men er redd vi kan bli uvenner.

Jeg kunne aldri tenke meg å knipse barnet mitt. Hender han biter, men jeg prøver å ikke gjøre så mye ut av det. Jeg mener all oppmerksomhet er oppmerksomhet. Tror ikke han slutter å "daske" eller "bite" ( min gjør ikke så mye av det, men i barnehagen sa de at det var en periode alle hadde) selv om man knipser eller slår.

Barnet blir 2 år

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Off da:( Er ikke heller for den slags! Kanskje dere kunne snakket litt og om å i råd til hverandr å brnge det forsikti opp?

Skrevet

Mange jeg nok kunne gjort dette med, men ikke henne! Må nok bare se på det! Desverre!

Skrevet

Stakkars liten....Du får knipse fingrene eller fike til henne en gang dere er uenige om noe, så ser hun selv hvor tåpelig det er med fysisk avstraffelse...

Skrevet

Seriøst? Jeg sier til de jeg vet om som avstraffer fysisk at det faktisk ikke er lov i Norge.....og de skjønner som regel hva jeg mener. Du kan jo ikke sette vennskapet foran en slik sak? De fleste tenker kanskje ikke over etter hvert at de gjør noe galt en gang. Dårlige vaner.....

Så pleier jeg å spørre de om hvilken løsning de kommer til å velge når knips og dask ikke funker lenger....om de skal banke vett inn i ungen. Den skjønner alle:)

Skrevet

Ville sagt fra for barnet hennes sin del!

Skrevet

Ikke akseptabelt, ikke i orden og ikke lov.

Med hånden på hjertet hadde jeg sagt til enehver venninne eller familiemedlem som gjorde noe sånt fått beskjed om å la være i mitt påsyn eller forvente seg en anmeldelse.

Dette er det ingen ynnskyldning for å gjøre,-eller ikke si ifra ovenfor!!!

Skrevet

Jeg har også en venninne som slår ungen på hånda, eller knipser henne...

Og en annen venninne av meg lugget Emma engang for ikke så lenge siden, pga hun lugget henne først.. Da kjente jeg at det holdt på å klikke for meg! Men trøstet Emma i stede for, og forklarte henne at hun må ikke lugge andre, for det gjør vondt.. Men jeg sa aldri noe til venninnen min, ble så forfjamset..

Men om hun gjør det en gang til, så hadde jeg sagt ifra.. Man skal ikke bruke fysisk "vold" mot barn, ANYWAY!

Jeg har sagt til den andre venninnen min(hun jeg nevnte øverst) at det ikke er lov å "slå" barn... Men da unnskylder hun det bare med at hun knipser jo ikke hardt...

Idioti kaller jeg sånt! Hva lærer barn da, om vi knipser de og dasker på hånden? At det er helt akseptabelt! Og det er det ikke...

Skrevet

Mener dere virkelig at dere blir så sinte for dette?

Her i trøndelag er det (desverre) noe "alle" gjør, og noe ingen reagerer på.

Kunne aldri ha funnet på å gjort det selv, men ville heller aldri ha kjeftet på noen andre som gjorde det.

Jeg synes det er værre å si stygge ting til ungen, enn å knipse fingre av og til.

Og jeg tror ikke det er ulovlig å knipse fingre altså... Tror nok de på politikontoret ville ha ledd av dere hvis dere hadde anmeldt dette;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...