Gå til innhold

Jern og amming..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om babyen kan få vondt i magen av at mor tar jerntabletter? Jeg begynte med det for 3 dager siden og må ta det i 2 mnd..men babyen min har vært så plaget med hard mage siden jeg startet med de, avføringen hennes har også fått en litt rar gulfarge som hun ikke har hatt før:( Jerntabletter er det eneste "nye" jeg har inntatt, så det må jo nesten være det som gjør at hun har vondt i magen. Må jeg slutte med jerntabletter eller kan det være at hun venner seg til det? Noen som også har opplevd dette..? Jeg vil jo helst ikke slutte med jerntablettene nå som jeg endelig har funnet grunnen til at jeg har vært så svimmel..men plager det babyen min så slutter jeg med en gang..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gulfarge er helt normalt på avføringen til barnet ditt så lenge du ammer. Min hadde sennepsfarge på avføringen, eller brun, hard mage kan forekomme både hos deg og henne. Gi henne sviskesaft eller sviskemos mens du tar jerntabelettene. Jeg gikk/går og på jerntabeletter og gav min sviskemos/saft. Det hjelpte mye... Og ikke slutt på tabelettene, det ordner seg etterhvert:)

Skrevet

Takk for svar:) Kan hun få sviskesaft selv om hun bare er 8 uker?

Skrevet

Er ikke sikker, men tror ikke det skader. Du kan gi henne litt malt utblandet i vann og. Det gjorde jeg med min fra han var vel i den alderen. Ang sviskesaft, ring og hør med helsesøster/legekontor/jordmor eller om de er steng, hør med legevakten. Ellers ringer du i morgen når du våkner.

Skrevet

Tusen takk for svar:) Skal høre med HS i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...