Gå til innhold

lurer på om noen vet ang. herpes

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det bare noe som oppstår eller må man bli smittet?

da tenker jeg på underlivet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å ha herpes må du ha blitt smittet. De fleste som har herpes i underlivet vet at de har det fordi det er helt sinnsyke smerter første gangen.Men så finnes det visst også de som bærer denne smitten med seg uten å vite det. Det er et skummelt virus fordi ikke alle som vet at de er smittet fortsatt kan smitte andre, og selv om det er størst sjans for å smitte andre når man har utbrudd, så er det også en fare for at man smitter når man ikke har utbrudd. Det beste er å bruke kondom for å unngå smitte, men du alikelvel ikke 100% sikker fordi I tillegg kan også munn-herpes smittes til herpes i underlivet ved oralsex.

En skikkelig møkka-kjønnsykdom man egentlig har lite kontroll over.

Skrevet

Å herpes kan ligge i kroppen din i flere år uten at det gir utbrudd.

Skrevet

Jeg ble smittet av munnsår. Har aldri hatt herpes munnsår selv. Kanskje derfor jeg lett ble smittet i underlivet... Har lite plager med det heldigvis, tror jeg har hatt 3-4 utbrudd på 6 år. Det første var helt jævlig, men de andre merka jeg lite til. Litt kløe og svie, men det gikk fort over.

Skrevet

munn-herpes kan smittes til underlivet, men d er ikke d samme som underlivs-herpesen.... d er to forskjellige virus på en måte... og blir du smitta med munnherpes i underlivet,vil d forsvinne -mens underlivsherpes vil vedvare....å d er visst UTROLIG smertefullt !!!

Skrevet

Det forsvinner ikke... Har du fått herpes type 1 (munnsår) i underlivet vil du alltid ha det og risikere utbrudd. Men det er mulig det er mildere og midre smertefullt.

Skrevet

ok...d trodde jeg ikke...jeg som ksrev over her forresten ;o) men tror nok den typen, type 1 -er mildere ja, enn type 2.... myyye mildere. men nå finnes d jo noen tabl man kan ta mot utbrudd, gjør d ikke d ???

Skrevet

Både herpes type 1 og 2 forblir i kroppen resten av livet dessverre... Både type 1 og 2 kan forekomme i underlivet og går i dvale mellom utbruddene. Det kan smitte mellom munnsår og kjønnsorganer, så man kan få sår på kjønnsorganene av munnsår... :(

Det første utbruddet er et sant helvete. Vanvittig smertefulle sår, gjerne forbundet med feber og andre plager..... Første utbruddet varer også som regel i mange uker.

Valtrex er temmelig virkningsfullt og er en kur som taes med en gang man merker utbrudd.

PS. Det er farlig å ha utbrudd under fødsel - store sjanser for å smitte barnet. Så om man har utbrudd under fødsel, skal man ha keisersnitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...