Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man avtale et møte med de på nav når man skal søke foreldrepenger, eller holder det om man fyller ut papirene på egenhånd og sender inn?

Og er det jeg som skal sørge for at jobben fyller ut de papirene de skal, og er det jeg som skal sende inn de også?

Og så trenger jeg vel en terminbekreftelse fra lege?

HATER papirarbeide, men det er vel bare å kaste seg inn i det, sånn at man kan få levert søknaden i godt tid og slippe å vente lenge ut i permisjonen før man får noe penger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg er innom en tur fra 3.tri og lusker litt.. hehe.. Vil bare si at du fyller ut papirene selv, husk skatte og inntektsopplysninger som arb. giveren din må fylle ut. Du skal også ha med bekreftelse på forventet termin fra lege, eller kopi av journalen din. Du trenger heller ikke stresse med å sende det inn. Jeg fikk beskjed om at det holdt å sende de inn en mnd før termin, og at de ikke skulle ha noen problemer med å ha alt klart på den tiden. Jeg har nå 7 uker igjen, og har enda ikke sendt inn noe som helst.

Du skal sende inn alle papirene samlet.

Skrevet

Jeg printet ut søknad om foreldrepenger fra Nav sine sider. La ved èn lønnslipp på meg og èn fra far + kopi av øverste del av helsekortet der termindato vises.

Resten skulle min arbeidsgiver ordne - så er sikkert litt forskjellig praksis. Men bare hør med personalavd. på jobben din eller leder så får du svar på det.

Trenger ikke å være innlevert før ca. èn mnd før.

Jeg gjorde det i uke 31 tror jeg - og var visst tidlig ute =)

Skrevet

ja jeg fikk også vite av NAV at jeg fyller ut det skjemaet (som du kan printe ut fra internet siden deres), legge ved lønnslipp og terminbekreftelse fra lege. Så er det NAV som sender videre til jobben din og evt. innhente info derfra. Man må ikke avtale møte, men det dukker kanskje opp noe i søknaden som du ikke helt forstår, så da er det jo greit å ha et lite møte med de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...