Fødeklar_ja! Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 8 dager på overtid kjøpte jeg en flaske med lakserolje, vurderte masse om og men før jeg bestemte meg for å prøve... Fredag den 28 tok jeg ei spisekje klokka 20 på kvelden, babyen ble helt vill inni magen da, men ellers merket jeg ikke noe som helst, så tok en til spiseskje klokken 21. Da ble frøkna enda mer vill og jeg ble litt kvalm, så fant ut at jeg ville ikke ta mer. Gikk å la meg i 12 tiden, klokken 0130 våknet jeg av rier som kom med 2minutters mellomrom. Siden vi har så lang vei til sykehuset kjørte vi med en gang og var framme på sykehuset klokken halv 3, da var riene blitt veldig vonde... =/ Vel inne på undersøkelsesrommet så fant jordmora ut at jeg hadde full åpning, så det bar rett inn på fødestuen og der startet pressriene så å si med en gang. Klokken 0348 så lille Linnea dagens (nattens) lys Det hele tok 2 timer og 20 minutter altså, så det ble en rimelig styrtfødsel det her ja. Har hørt så mye rart om bruk av lakserolje, men selv har jeg ingenting negativt å si. Revna ikke under fødselen, fikk ikke så mye som et skrubbsår og ikke var jeg dårlig i magen heller. Fik ingen smertestillende siden det var rett på å presse, så der merket jeg jo klart forskjellen fra sist fødsel hvor jeg hadde epidural. Men samtidig så visste jeg jo at dette snart var over så da var smertene til å leve med... =) Nå er vi hjemme, prinsessa sover, spiser og driter.. hehe =) Så til dere som vurderer lakserolje, jeg hadde det bare positivt med det! Men start forsiktig, har lest om mange som har tatt en hel flaske!!! Meg meg holdt det med 2 spiseskje. Takk for meg og lykke til til dere andre som skal i ilden snart
tobylina Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 Gratulerer med jenta og en fin fødsel.... Kanskje jeg også prøver det hvis jeg går mye over tiden. Har termin i morgen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå