Gå til innhold

Hvis dere kjører på et dyr.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

stopper dere?

Hadde jeg kjørt på en grevling, hadde jeg ikke stoppet. Tenk om den ikke var død og bet meg.

Har heldigvis aldri skjedd meg, men siden jeg jobber natta reker det mye langs veiene. Så sannsynligheten at det skjer er nok stor.

Men jeg ser også ofte dyr etterlatt midt i veien. Bla kattepuser.

I går morges 0500 var jeg på vei til en bruker. Da ser jeg en død katt i veien. Jeg tenker stakkars eier. Tenk om de er på vei på jobb snart og finner pus i veien. Jeg snur bilen og setter på nødblink. En lastebil suser forbi så det rister i bilen min. cm fra pus.

Jeg ser om vi har spade i kommunebilen, men det har vi ikke. Setter derfor på meg hansker og går ut. Da jeg tar i dyret ser jeg skadene. Den er kjørt over flere ganger og innvollene ligger ut over det hele. Jeg brekker meg og klarer ikke ta den.

Bestemmer meg for å kjøre til mine brukere og se om jeg har tid til å kjøre hjemmom å hente en spade.

Da jeg kommer 40 minutter senere har noen tatt den. Heldigvis.

Sist vinter skulle jeg hente mamma på det siste toget. Da fant jeg mamma sin katt ihjelkjørt midt i veien. Hun var varm enda. Tok henne i et teppe. Tenk hvis jeg ikke hadde kjørt ut så sent. Det ville vært et grusomt syn dagen etter.

Men de som kjørte på burde tatt de med en gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så enig, så enig! Er helt på gråten hver gang jeg ser en død kattepus jeg.... Hadde jeg kjørt på et dyr, så hadde jeg måttet blitt dopet ned etterpå! Trodde jeg kjørte på en harepus mens jeg gikk gravid med Teodor, jeg gråt og gråt, turde ikke gå ut av bilen, ringte sambo som kom med hammer og det hele, men harepus satt borte i veien og lo av oss ;)

Skrevet

Tam dyr = stopper, plukker det opp og bringer det til veterinær for avlesning av evt id merking. Setter inn annonse i avisa med hvor dyret befinner seg.

Vilt = stopper og ringer evt viltnemda for avlivning/fjerning

Skrevet

Selvfølgelig stopper jeg hvis jeg kjører på et dyr. Til nå har det bare dreid seg om en fugj jeg måtte avlive, men om det var andre dyr ville jeg selvfølgelig stoppe.Det eneste jeg ikke ville stoppet for var en skdet bjørn, da hadde jeg nok kommet meg derifra og ringt viltnemda. Håper jeg slipper det noen gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...