Gå til innhold

barnløse venninner og barnoppdragelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

veninna mi forteller meg hva som er rett barneoppdagelse og hva hun kommer til å gjøre når hun får barn.

At hun skal ha en ettermiddag ut på kafe uten baby i uka, å barnevakt hele helger fra den er liten og sydentur uten unger en gang i året fra første stund.

Hun har ikke kjærest, så blir vel ikke å få baby med engang, men hun vil ha barn og prater mye om det. Mener jeg er hysterisk og at jeg sjemmer bort jenta mi fordi jeg er for mye sammens med henne.. Å da jeg har bestemmt meg å være hjemme 8mnd eksra synes synes hun synd i jenta som ikke får komme i barnehage før ho er 1 1/2år..

Har dere også slike venninner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*ler*

har etpar som har prøvd, men ikke kommet noen vei når jeg har gitt de ungen full av dritt og bedt de skifte.Beste avledningsmanøveren som finnes... hehe...

Alle bortsett fra en rygget unna og sluttet helt å snakke om det og har faktisk ikke diskutert det med meg siden.

Det hører med til historien at den ene ble mamma i mai da og er heeelt hysterisk!!!

Nesten så ingen få ta på henne uten å desinfisere seg først... man har da lest barnebøker og er en lært mor... haha

Skrevet

Nei heldigvis ikke, men jeg skal ikke si noe. Jeg har ikke engang tall på hvor mange svære kameler jeg har måtte svelge etter jeg ble mamma, hehe... Jeg hadde nemlig mine innstillinger til det å ha barn før jeg fikk barn som var helt på tryne og jeg er glad de med barn var overbærende med meg. Bare vent du, hun m nok også spise mange kameler med tiden og holder du ut så tror jeg du får en god og forståelsesfull venninne i henne :-)

Skrevet

Jeg har ikke slike venninner nei, men det er flere som spør meg hvordan jeg har tenkt ting fremover.

Det er ingen som reagerer når jeg sier at pappaen skal ha henne hjemme til hun blir 2-3 år, for å da prøve å få henne til å være i bhg 2-3 ganger i uken.

Så lenge jeg ikke gjør noe radikalt innen barneoppdragelse, så trenger vel ikke folk å blande seg inn? Ikke er jeg redd for å spørre om det skal være noe heller.

Syns du kan si til venninna di at man vet aldri hvordan det er å få barn før man har fått det, og at hun kan planlegge silkt når hun står oppe i det selv. -Men ellers så ser jeg ikke noe i veien med et cafebesøk/kino/tur til en venninne som en dum ide. Pappaen her har et stort behov for å være alene med datteren vår, så da sier ikke jeg neitakk til litt alenetid. Så da kan jeg enten pumpe meg eller gi henne mme. Ikke noe problem.

Jeg syns det er bra du venter litt med å ha henne i bhg hvis du har muligheten til det. Jeg ser veldig mange småbarn stå ha altfor lange dager i bhg i den bhg jeg er vikar i. Mamma, som har jobbet 26 år i bhg som førskolelærer, sier også at det er et problem for mange småbarn. (ikke alle).

Skrevet

Jeg har ett par venninner som er sånn. det er helt håpløst. de kommer med kommentarer og råd om hvordan de ville ha gjort det eller skal gjøre det. men når du står midt oppi situasjonen så er det ikke så enkelt som de skal ha det til.

gleder meg til de får unger sånn at de ser at det ikke er så lett som de skal ha det til.

Skrevet

hehe må nok innrømme at jeg kunne være litt som venninnen din før jeg fikk barn selv, ikke like ille, men til en hvis grad ja.

Hun aner ikke hva hun går til! Du får holde ut og se hvordan det går når hun selv får barn ;)

Skrevet

He he he...bare le av venninna di for hun aner ikke hva det vil si å ha barn og ikke minst hvor knyttet hun blir til det. Spar på alt hun sier og fortell henne det når hun sitter der og holder på en liten nydelig baby...tenker hun vil ha andre tanker da.

Har en slik venninne selv...ungene hennes skal bli bleietørre fort, skal for guds skyld aldri bruke smokk m. m...jeg sier bare: ja ja ja...og GLEDER meg til hun sitter der med barn...hehe

Skrevet

Jeg har spesielt ei venninne som er helt ekstrem.. Hun prøver å fortelle meg hva som som er galt hvis jenta mi sutrer litt og skal hele tiden gi råd og kommentarer om alt.. Det er vel jeg som kjenner datteren min best og vet hva hun vil!! Huff jeg blir så sint innimellom at jeg har bare lyst til å skrike til henne.. fælt det også for egentlig så mener hun jo bare godt men jeg klarer bare ikke å tenke sånn.. Og når hun er på besøk så tar hun bare over alt, babyen MIN.. Hun skal mate, trille, skifte på henne mange ganger selv om det ikke er nødvendig osv.. Gleder meg til hun får barn selv og hun får sånne irriterende venninner!!

Det var godt å få blåst ut litt hehe:)

Lykke til dere andre som også har sånn venninner..

Skrevet

hehe, barnløse veninner er festlige:) Har vært en slik selv:(((00 Men ikke så ekstrem som veninna di heldigvis. Jaja, hun lærer tidsnok. La henne bare ha visjonene sine:)

Skrevet

Åja... hehe...

Men jeg må innrømme at jeg var sånn selv og jeg da, skulle være så fri og gjøre som jeg ville når jeg fikk barn. Jeg fikk rett i at jeg gjør som jeg vil: jeg koser meg masse med babyen min og går ikke fra henne hvis jeg ikke må. Det er jo det jeg har lyst til:) hadde aldri trodd jeg skulle bli sånn... Ikke lett å forestille seg hvordan det er å få barn. Bare ler og sier "bare vent" jeg når de single venninnene mine snakker sånn. De trekker det tilbake en etter en når de får barn selv:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...