ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Hei! Tenkte å prøve meg på den flytende sjokoladekaka di. Du har fristet meg i flere dager her, nå Kan jeg lage istand nå på forhånd, når vi ikke skal spise det før i kveld? Vil jo ha den flytende...
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 jepp, det går helt fint =) den blir kanskje ikke helt flytende da, mer sånn klissete inni. men da er det bare å putte den i ovnen eller microen så er den flytende igjen!!!
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. oktober 2007 Så bra ) Da blir det kaloribombe i kveld!
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. oktober 2007 HER ER OPPSKRIFTEN.. FLYTENDE SJOKOLADEKAKE: 2 egg 200 g sukker 2 ts vaniljesukker 1 ts bakepulver Piskes til eggedosis 200 g DRONNING kokesjokolade (viktig at det er rett merke!!!!) 200 g margarin Smeltes sammen eggedosis og sjokolade/smør blandes, tilsett 2,5 dl mel. Has i form med bakepapir i bunnen, rund form ca 24 cm i diameter. Stekes på 200 grader i 15 minutter. Skal være skjelvende når du tar den ut av ovnen. serveres lunken med vaniljeis og fruktbiter/bær. pasjonsfrukt passer bra til! Blir det samme som sjokoladefondant men i kakeform... hvis du sitter den i kjøleskapet blir det klissete sjokoladekake fordi sausen inni stivner=)
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 2 egg 200 g sukker 1 ts bakepulver 2 ts vaniljesukker Piskes til eggedosis 200 g dronning kokesjokolade (viktig at det er rett merke) 200 g margarin Smeltes sammen (smelt smøret først, og ha i sjokoladen) Tilsett sjokoladesmøret til eggedosisen, ha i 2,5 dl mel. rør til jevn røre. Has i rund form 24 cm i diameter (sånn ca), med bakepapir i bunn. (Tips til å få i bakepapiret: Ta av bunnen på formen. Legg den på bordet. Legg bakepapir over. Sett toppen på formen oppå bakepapiret slik at den ligger over bunnen, klips sammen. Riv av bakepapiret som ligger igjen rundt formen) Stekes på 200 grader i 15 min. Skal være skjelvende når du tar den ut av ovnen, men pass på at den er fast på toppen og i kantene. jeg var litt utålmodig i går så det var nesten ikke "kake rundt sausen" men ddeeeet gjør ingenting! Serveres med vaniljeis og fruktbiter/bær. eller alene=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå