balsam Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 kan noen hjelpe meg med å beregne hva jeg vil få i permisjonspenger???? jeg går på skole og skal egentlig ut i lære og har fått beskjed om å søke som vanlig for så å søke permisjon....... da får jeg 6000 i mnd i studielån.... så jobber jeg utenom skolen og har ca 7000 utbetalt i mnd.... dette er ikke fast.... hva vil jeg da få fra hvor!!?? vær så vennlig å svare meg!! har så ufatteli lite peiling på dette....
balsam Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. oktober 2007 er det ingen som kan hjelpe meg?? hadde blitt evig takknemlig!!!=)
imsdal med julesmak Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 Du søker til lånekassen om fødselsstipend. Da får du utbetalt det du har krav på som lån og stipend, som stipend. Hvis du har jobbet 6 av de 10 siste månedene før fødselen har du krav på fødselspenger, hvor mye dette blir avhenger av om du søker om 80 eller 100% utbetaling, som igjen har betydning for hvor mange uker du har permisjon. Ble du klokere nå?
LegallyBlond Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 Hvis du jobber så mye at det tilsvarer 50% stilling eller mer (noen det kan høres ut som du gjør) i minst 6 av 10 mnd før fødsel får du fødselspenger, det vil si gjennomsnittet av lønn de 6 best betalte mnd av de 10 siste mnd før fødsel. Du får da enten 100% utbetaling i 10 mnd eller 80% utbetaling i 12 mnd + stipendet (så lenge du ikke tjener over grensa for stipend). Så økonomisk sett skal du komme ut likt som du gjør nå. Om du ikke oppnår rett til fødselspenger har du krav på engangsstønad på 33 500 kr
LegallyBlond Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 engangsstønad og fødselspenger får du fra NAV og du må søke om det, greit å være ute i god tid da det gjerne er litt saksbehandlingstid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå