manonym Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Litt teit overskrift, men nå er gutten min 8 mnd. Kan jeg gi mat fra 6 mnd og den gruppa over? Hva gjør dere?
vekt85 Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 Gir fra den aldersgruppa hun tilhører og under, ikke over.
lilleskatten Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg gir mat for den gruppa over. Tenker da på grøt fra 6 mnd til min sønn på 5 mnd. Det er jo ikke akkurat så mye å velge i. Jeg veit at de fleste jeg kjenner med små barn gir mat litt om hverandre av det, det står. Ikke noe feil det!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 tror det er greit å gi over men for siktig m 12mnd mat til de under et år, kroppen er ikke klar for mangen av ingrediensene.
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 Nei, jeg har gitt fra både over og under. F.eks fikk eldstemann 8 mnds grøt da han var 1,5 år og mellomste spiste av og til middagsglass for 1,5 år når han var 8-9 mnd. Det viktige er at man ser an barnet litt og er bevisst på hva en gjør. Gir en 6 mnd grøt til en 1 åring må en være klar over at den grøten ikke er mektig og næringsrik nok for en 1 åring for å være et måltid flere ganger for en dag, man bør ikke gi middag for 8 mnd + til en baby på 4 mnd som aldri har fått mat med klumper i før osv. I det hele tatt, gjør litt som det passer ditt barn, bare tenk litt logisk underveis :-)
J`s mamma Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 Her får han både over og under. Middag fra 6-8 og noen 12 mnd, men det er sjelden. Han får mest 8 mnd glass, da han ikke er så glad i de på 6 mnd (gleder middag) Ellers spiser han dessert glassene fra 4-8 mnd alt etter hva jeg har i skapet og hva vi har lyst på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå