Gå til innhold

hun er opptatt av bokstaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

og hun kjenner igjen flere, som feks. sin egen, min, farens, tantens osv. dette har hun vært opptatt av lenge (8-9 måneder), men de siste dagen har hun også begynt å "skrive/tegne" bokstaver. de ser ikke så "pene" ut, men vi kan se hvilken bokstav det er.

er det flere med barn som gjør dette? jenta her i huset fyller 3 år i november.

Videoannonse
Annonse
Gjest Odin ♥ Tiril_min ♥
Skrevet

Ja her og, han blir 3år i februar.. vi kjøpte sånne bokstaver til å ha på kjøleskapet før han fylte 2år og han kan alle forbokstavene våres,og andre som betyr mye for han. Han går og henter en bokstav og sier f.eks: her er pappa bokstaven. Vi har navnet hans hengendes på døra hans,og en dag så tok han en blyant og papir og satt seg ned forann døra og begynte å skrive Odin på papiret hehe.

Skrevet

Gutten min blev 2 år i juni og han er også opptatt av bokstaver og siffrer. Han kan alle siffrene fra 1-9 og mangen bokstaver ( ca 10 stk ). Men han kan ikke tegne de.

Skrevet

Ja. Jenta mi er to år og tre mnd og er opptatt av tal og bokstavar. Ho spør etter kva bokstavane heiter ( på mjølkekartongen, i avisa, på tranflaska etc), og seier "der er mamma sin bokstav!". Ho kan ein del bokstavar og kan telle. Ho er veldig glad i bøker, men vi har ikkje pusha henne eller satt oss ned for å lære henne bokstavar eller tal. Veldig morsomt at ho er så interessert!

Skrevet

Hei,

datteren vår er 2 år og 1 mnd. Hun er oxo veldig opptatt av bokstaver:) Hun finner sin egen, lillesøsters, mammas, pappas, onkels, dagmammas, kameratens osv.... Hun liker og late som hun leser og da er det mange tulle ord og bokstaver, men når hun ser de hun kjenner igjen så sier hun hva de heter og hvem sin det er.

Telling er også populært, men det har hun gjort i flere mnd så tror hun er litt lei det og vil ha nye utfordringer i form av å lære tall. Hun teller nå til 12:)

Gøy med barn som vil lære og er nysjerrige!

Skrevet

Må bare fortelle fra da søsteren min var liten. Hun begynte veldig tidlig å intressere seg for bokstaver og tall og hadde en fantastisk hukommelse. Da hun va tre-fire kunne hun lese og det var rett som det var at hun rettet på de i barnehagen hvis de prøvde å jukse med å hoppe over et avsnitt eller to i lesestundene.

Hun leste også avisen og lurte på hva en barke-per var? Det var da en barkeeper. Og hva "ingen gjør - nytt" var (pappa abonnerte på ingeniørnytt).

Skrevet

Lillebroren min lærte å lese da han var 3 - og jeg hadde begynt på skolen - opp ned - da han satt på andre siden av bordet for meg! Min lille gutt på 2,5 er veldig opptatt av bokstaver og kjenner igjen både første og de andre bokstavene i flere av våre navn bl.a. Det er han som er så opptatt av det, og vi forteller - sikkert vanlig, men jeg blir litt redd for at det skal bli kjedelig når han begynner på skolen om han fortsetter med denne interessen...

Skrevet

Ja, vår blir 3 i februar, men peker ofte på bokstaver når han ser dem og spør hva de heter. Han skriver dem ikke.

Skrevet

Eldste jenta mi var og er veldig opptatt av bokstaver og tall. Hun blir fem i januar, og har i snart to år lest sitt navn, og de i nær familie. Kan navnet på de fleste bokstaver. Hun skriver på msn, jeg staver ordene for henne men hun synes det er kjempe morro.

Nå har hun begynt å lese noen ord i ny og ne, ord jeg ikke trodde hun kunne. Så vet ikke om det er tilfeldig eller ei.

Vi har bøkene fra GoBoken ABC og de er de kjæreste hun har, har ikke tall på hvor mange ganger vi har måtte lese de. Nå holder vi på med 123 fra samme klubb. De er så koselige med masse spill og underholdning. Minsta som blir 3 i januar er også med og leser og spiller.

Hu minste har ikke tid til å sitte rolig og gjøre slike ting. Så en merker stor forskjell på de kan man si. Hu minste har akkruat lært seg å telle til 20 og er så stolt. For da kunne hun nemlig være med de store barna i gata å leke gjemsel, men da måtte hun lære seg å telle først vist. De er artige de små.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...