Gå til innhold

hvilken utedress er egentli best? og sko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

sliter med å finne ut hva jeg skal kjøpe av vinterdress og vintersko til 2åringen min.!!!!!

hva skal dere kjøpe?? til å ha ute i barnehagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kjøpt en Reima vinterdress. Lett og behagelig. Kjøpte faktisk pent brukt på Finn. Prisen er vel drøy ny. Har høye Richter goretexsko som jeg skal ta fram etterhvert.

Skrevet

jeg har valgt MIKKLINE for 2. året. Min er nå 2,5 år.

Fikk skryt av barnehage for denne dressen.

Den er 100% vanntett, vindtett og pustende. Veldig lett og brukervennlig. Og en varm ullflece til å ha inni når vinteren kommer.

Kommer til å velge MIKKLINE år etter år jeg. :-)

Skrevet

jeg går også for mikk-line i år. har hatt reima før, men har hørt mye bra om mikk-line og den er jo en god del rimeligere. du kan kjøpe dem på hermeline.no.

vedr sko så kjøper jeg sorel de som går til -40, bra sko. men de beste er vel kamik men de koster.

sorel får du rimelig på sportmann.no. kamik på sportsnett.no

Skrevet

Hva er så bra med kamik? Store uformelige sko. Sikkert bra for de med store bein men for andre tror jeg det finnes bedre sko. Sorell sikkert bra der hvor det er veldig kaldt, men alt for varme for Oslo.

Jeg tror også mikk line er bra. Ellers er troll og reima bra dresser. Viktigst er ull innerst, det må du ha. Mange ålreite sko. Jeg liker viking og har vært fornøyd med ponny. I oslo har man ikke så mye behov for vinterstøvler men må ha til de kaldeste dagene under 4 minus. Ellers brukes for det meste sherrox i Oslo og da er det ikke vits å bruke 7-800 på et par vinterstøvler som kanskje blir brukt 4-5 ganger.

Skrevet

ser at du ikke er fornøyd med kamik, jeg synes ikke de er klumpete. Barna er veldig glad i de skoene. vi bor 20 min utenfor oslo og har 3 barn i en utebarnehage, dvs tur i skog og mark inntil tre ganger per uke. Barnehagen anbefaler kamik, de er raske å få tørre og barna er aldri kald på føttene.. har prøvd tidligere elefanten, coop friends og viking (da bodde vi i oslo) synes barna ble fortere våte på bena med disse merkene) men smaken er jo ulik og bena er jo ulike. de rådene barnehagen har gitt til oss på sko er iallefall kamik og sorel.

har hatt reima, polarn, helly h på dresser men går nå for mikk-line.

Skrevet

Neida, jeg har aldri prøvd kamik, men jeg synes de ser så uformelige ut og kan ikke skjønne hva som er så bra med de. Korte er de og, men hører mange som skryter så noe må det vel være..

Skrevet

mulig det er kamik minitickle(??) usikker på navnet du har sett, det er den for de aller minste, den ser kanskje litt klumpete ut, men den andre for litt større ben er bra synes jeg.

Skrevet

Vi bor i Oslo og har aldri brukt sherrox. Syns de støvlene stinker... Da bruker jeg heller støvler med ullsåler og ullsokker. De kan iallfall vaskes. Har brukt gore-tex eller lignende. Nå har jeg kjøpt de coop-skoene, men er veldig skeptisk. Lurer og på de sorel også... Evt blir det shopping under januar-salget,

Skrevet

Men 1300 spenn for et par utestøvler som de vokser ut av etter en sesong ? (Er det ikke det de koster ?) Det var mye penger.

Skrevet

vi hadde både sorel og coop i fjor, var ikke fornøyd med coop sine, sorel var veldig bra. ang kamik så koster de ikke 1300,- tror de ligger mellom 600 og 800 etter hvilken str du trenger. det finnes også ulike typer kamik, en gar til minus 32 og en til minus 40. så at barnas hus på alnabru selger dem i år. men jeg kjøper sorel i år.

Skrevet

Vi er veldig fornøyde med troll dress med uttagbart ullfor. Den er nokså dyr, men så er det 3 dresser i 1 også da:-)

Vi har vært veldig fornøyde med pony sine vintersko til mini. I år har jeg kjøpt noen andre, så er spent på om dem er like gode.

Skrevet

Ifjor kjøpte jeg sorell sko til gutten for 300 kr på XXL. Kjøpte både til han og til meg. Også kjøpte jeg troll dress til han, for den hadde så fin ullfor inni. Dressen begynner å bli litt liten nå, så bruker den som høstdress. Tenkte at jeg stikker innom et sted og kjøpe vinterdress til gutten snart, men det finner jeg ut.

Alt går etter smak og behag, så om det er noen som liker dyre dresser så la dem få gjøre det. Og det motsatte.

Skrevet

Jeg har kjøpt reflex dress, var billig og fin,kostet bare 400 kr og er testet som like bra som reima dressen, har ikke fått brukt den så lenge ennå da men, er foreløbig veldig fornøyd. Har god bevegelsefrihet i den og en god passform.Er kommet i en ny og forbedret utgave fra i år av.

Skrevet

Vi har kjøpt viking goretex sko for andre gang og det er virkelig verdt pengene. De kostet 699,-

Guttungen vår har virkelig testet kvaliteten. Det er jo mye bedre å gå i slike sko enn støvler og de er jo vanntette. Tro meg. De er faktisk det. Barnehagen er imponert og de har sluttet å bruke støvlene når de merket hvor gode disse var.

(jeg bor på vestlandet og her regner det 80% av vinteren så vanntette sko trengs her)

Skrevet

Jeg har god erfaring med Troll dress og Superfit goretex sko. Snuppa har kun det (hatt siden hun var 1 år faktisk- blir straks 3 år) samt vanlig regntøy og støvler. Er kjempefornøyd med de skoene for de er så lette (og vanntette). Samme med Troll dressen egentlig, lett å bevege seg i, varm nok med ullforet, og holder lenge fordi med den snøringen i livet kan man kjøpe litt stort. Har også troll lue og votter.

Skrevet

I år prøver vi ut den dyre varianten. Troll dress med løst for. Ecco vintersko. Timberland goretex sko. Viking thermo sko.

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Refleks sin dress, hadde den i fjor til veslegutt og har kjøpt en større stølse i år i samme merket, det eneste som er dumt med den er at den er litt trang å ta på over skuldrene, han er litt stor foralderen og bruker 3 år i den, men den er fortsatt trang over skuldrene (bare når man skal ta den på) :o(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...