sikat Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Er d er noen som vet nøyaktig hva glattkjøringskurset under kjøreopplæringen inneholder? Vet det er 2 timer teori og to timer kjøring på banen. Men det blir vel ikke 2 timer kjøring per elev, får i allefall ikke d til å gå opp når jeg vet hvor mange vi er som skal i vei og antall kjørelærere ;p er det en del av timene som er ren observasjon?
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 Er det på personbil du skal kjøre opp? Og hvilken bane skal dere kjøre på?
sikat Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. oktober 2007 Jupp, klasse B. Vel bane? tja den ligger ialle fall på Melbu, om det sier deg noe i det hele tatt
temi & keli Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 Da jeg kjørte opp, var det etter teoridelen kjøring på banen. Vi var to i bilen, og vi kjørte halve tida hver.. Mens han andre kjørte, satt jeg baki og fikk lære av hans gode og dårlige veivalg.. Det samme gjalt for han da jeg kjørte.. -men detta er 7 år sida da...
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 Ja, slik var det hos meg også. Men vat at de som kjører opp på lastebil er to elever i hver bil, også sitter kjørelærer i et kontrolltårn å følger med og gir instrukser. I allefall på Vålerbanen. derfor jeg spurte om det.
Niem og Patrick Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 Samme her også, vi satt inne en stund og hadde teori, før vi gikk ut i bilene og kjørte litt hver. Vi var to stk som byttet på, så lærte vi litt av hverandre. Husker jeg syntes det var svingøy!!
sikat Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg for min del gruer meg litt til hele greia......men nå er ikke jeg noe særlig glad i å kjøre heller da, har begynt med timene nå bare for å prøve å få det i boks til ungen kommer..... Åsså er det sikkert bare jyplinger(verdensmestre som ikke har fyllt 18) som skal kjøre samtidig......
Randine + 2 små Skrevet 4. oktober 2007 #8 Skrevet 4. oktober 2007 Når jeg hadde glattkjøring, så var det bare meg og kjørelæreren i bilen. På teoridelen først så var det vel en eller to elever til, men de hørte til en annen kjøreskole. Jeg var veldig nervøs før vi skulle begynne å kjøre, men når vi først kom i gang så var det faktisk kjempemorsomt! Og jeg er ikke knalltøff av meg heller:-) Lykke til da!
mor.monsen Skrevet 4. oktober 2007 #9 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg tok lappen for 4 år siden. Glattkjøringsdagen var sammen med langkjøring siden banen ligger et stykke unna der jeg hadde oppkjøring. Vi kjørte en vei hver. To elever i bilen+ lærer selvfølgelig. På glattkjøringsbanen var det først teorikurs om kjøring på vinterføre. Så fikk en og en prøve seg noen runder på banen sammen med kjørelærer. Det var kjempegøy husker jeg. Skulle styre unna kjegler og dukker bl.a.
sikat Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 4. oktober 2007 Skulle gjerne fått gjort unna langkjøring samtidig da banen ligger ett stykke unna her også, men nå er det nok sånn at glattkjøringa må være gjennomført før man kan få en veiledningstime og SÅ kan man tidligst ta langkjøringa.......blæh. Jaja, får nok tatt langkjøringa samtidig med bykjøringa når den tid kommer
Niem og Patrick Skrevet 4. oktober 2007 #11 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg var 17 da jeg hadde min glattkjøring, og det sammen med en på min alder, som du sier, trodde han var verdensmester. Kan garantere deg at de som tror de er verdensmestre får seg en oppvåkning på banen, for det er ikke så enkelt som det ser ut til. Var hvertfall slik det endte for meg, at jeg fikk masse skryt, mens han fikk kjeft og beskjed om å gå hjem å lærekjøre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå