Gå til innhold

Hva var det med herpes under graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes jeg leste et sted at dersom man fikk herpes utbrudd under graviditet skal man ta kontakt med lege. Gjelder dette bare rundt kjønnsorganet eller i det hele tatt? Jeg er veldig plaget med herpes rundt munnen for tiden, kommer hele tiden nye=(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste jeg har hørt om det, er at hvis man har det på kjønnsorganet, og har utbrudd under fødselen, så kan barnet bli smittet. Har ikke hørt noe om munnsår og graviditet.

Skrevet

Dette vet jeg mye om siden jeg faktisk har herpes genitalis.

det eneste med herpes og føsel er hvis du har førstegangsutbrudd under selve fødselen.

Det er jo ganske sjeldent en får det for første gang akkurat da.

Hvis du har hatt herpes utbrudd før, enten det er rundt munnen eller amdre plasser på kroppen, så danner du antistffer mot dette som går over til barnet.

Så jeg tviler sterkt på at du trenger å bekymre deg om du ikke planlegger å få herpes da... Og DET er det ingen som gjør.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at en måtte gi beskjed til lege/jordmor hvis en hadde herpes genitalis pga smittefare ved fødsel. De sa ingenting om førstegangsutbrudd til meg. Hvis en har utbrudd ved termin, så er det mulig at det hele ender opp med keisersnitt.

Skrevet

jeg hadde et munnsår her for en del uker siden og det var ikke noe problem sa legen:) så det går nok fint:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...