Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg har nå for første gang etter fødselen utsatt mensen med p-piller. Dette har jeg prøvd før, å det virker. Jeg skulle egentlig ha hatt mensen for en uke siden ca.. så hvorfor kommer den i dag da? Jeg har jo utsatt den! Å jeg blør som F! Det er heller ikke sånn mensen begynner... den begynner med små dråper for så å bygge seg opp....hos meg iallefall.... jeg er litt nervøs her nå...
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 Du utsetter kun mensen i noen dager så vil blødningen komme. Den blir nok ikke borte!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg gjort det før... å da kom den ikke tilbake før jeg kom på de hvite store tab. ....men du har sikkert rett,... har vel bare hatt flaks tidligere
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 trur nok det er slik. Jeg har gjort det før når jeg gikk på p-piller og blødningen komhver gang etter noen dager. Det kun for og ikke få den om det er noe du skal og det ikke passer. Hør evt med legen.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 Mens smerter har jeg å...noe som jeg ikke bruker å få ved bruk av p-piller.....=( HI
Gjest Skrevet 5. oktober 2007 #6 Skrevet 5. oktober 2007 Det er ikke noe problem å utsette menstruasjonen når du går på p-piller. og du kanutsette den langt lengre enn noen fådager,men det er litt forskjellig metode for de ulike typene -Mikrogynon, Marvelon, Yasmin og Yasminelle 21-pillers brett: Hopp over den pillefrie uken. Når du er ferdig med et brett, forstetter du bare rett på et nytt brett med piller. Dette kan du gjøre så lenge du ønsker å utsette mensen. Når du ikke trenger å utsette mensen lenger, tar du en pillefri uke. Da får du også en menstruasjonsblødning. Så er det bare å fortsette som vanlig på et nytt brett. Hvis du trenger det, kan du ta så mye som tre brett på rad, før du tar en pillefri uke. Loette, Marvelon, Mercilon, Yasmin og Yasminelle 28-pillers brett: Hopp over sukkertablettene, og fortsett rett på neste brett. Dette kan du gjøre så lenge du ønsker å utsette mensen. Deretter tar du en pillefri uke. Da får du en menstruasjonsblødning. Du bør forøvrig ikke spise mer enn to slike brett på rad. Det tredje brettet du begynner på, bør du fullføre. -"Synfase", 21- og 28-pillers brett: Det er bare de hvite (midterste) pillene som kan brukes til å utsette mensen. Når du har tatt den siste hvite pillen på et brett, kaster du resten av brettet. Deretter begynner du rett på den første hvite tabletten på neste brett. Ta en hvit pille hver dag, så lenge du trenger å utsette mensen. Deretter tar du en pillefri uke (da kommer også en menstruasjonsblødning) og fortsetter som vanlig på begynnelsen av et nytt brett. -"Diane", 21-pillers brett: Hopp over den pillefrie uken. Når du er ferdig med et brett, forstetter du bare rett på et nytt brett med piller. Dette kan du gjøre så lenge du ønsker å utsette mensen. Når du ikke trenger å utsette mensen lenger, fullfører du bare brettet du har begynt på, og tar deretter en pillefri uke. Da får du også en menstruasjonsblødning. Så er det bare å fortsette som vanlig på et nytt brett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå