Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Fødselshistorie Lørdag 29.09.07 prøvde vi en rekke kjerringråd, var veldig klar for å få ut prinsen. Da jeg gikk og la meg kl 01.30 hadde jeg svake rier men sovnet raskt. Våknet kl 04.40 av rier, nå var de sterkere. Begynte å ta tiden fra kl var 05 og da var riene over ett minutt lange og kom med6 minutts mellomrom. I den kommende timen varierte styrke og lengde, men når klokken var halv åtte ringte vi føden. Fikk beskjed om å dusje og slappe av for å se om de avtok. Det gjorde de ikke, de ble faktisk sterkere av å dusje. Jeg fikk tegningsblødninger og kl 0830 ringte vi inn og fikk da beskjed om å komme inn for en undersøkelse. Vi kjørte på KK, au au au.. ikke godt å kjøre bil med rier. Jeg hadde valgt å føde på Storken og ble hentet av en kjempe koselig jordmor som tok oss med opp på en fødestue. Tårene presset på, nå var riene begynt å virkelig ta tak. Jeg ble undersøkt og regnet egentlig med å ha kanskje 2cm åpning, men neida… her var det 5-6cm åpning. JM tappet i badekar og jeg fikk bade, det var godt men riene ble sterkere og sterkere. Til tross for god åpning var ikke lille prinsen helt klar enda. Under riene hjemme hadde jeg ”holdt han igjen” oppe i magen og han var dermed ikke kommet godt ned i bekkenet enda. For å få han ned forsøkte jeg en rekke stillinger. Etter badekaret hadde jeg nesten 9cm åpning og prøvde prekestol, fødekrakk, ligge på ene siden, ligge på andre siden, på rygg i sambo sine armer, i en stol, på kne.. ja alt! Riene var vonde, jeg har sagt lenge at jeg skal ikke skrike under fødselen, heller konsentrer meg om å puste og presse, men den tanken kan jeg legge til siden… for det var så vont når han kom ned i bekkenet at det eneste jeg sa de timene på fødestuen var au au au au au… men utrolig nok klarer man seg igjennom det. Da jeg satt på fødekrakken måtte sambo hjelpe til, presset av all sin makt magen ned mens jeg trykket.. Det hjalp!!! Lille Håvard kom til verden søndag 30.09.07 kl 13.28. 4030g og 52 cm. Jeg fødte i knestående på sengekanten. Prinsens første møte med mammaen sin på utsiden var på korsryggen, hvor de la han mens jeg fikk summet meg… jeg var helt i sjokk (god sjokk)... Endelig var han ute… det var en heelt utrolig utrolig følelse… Jeg snudde meg rundt og la meg på sengen og der kom han.. opp på magen min og ble liggende leeeeenge… det var såååå deilig.. Så krabbet pappaen opp i sengen til meg og der ble vi liggende å beundre prinsen vår til vi ble flyttet over på hotellet… Fødselen min var en kjempe fin opplevelse. Fra riene tok seg opp til jeg hadde født tok det 8,5 timer. Tiden rett før han kom ut er en vagt minne,, det var virkelig en ut av meg selv opplevelse med så dyp konsentrasjon som jeg aldri har kjent før. Vi har det kjempe fint nå. Kommet hjem og bruker dagene til å bli kjent med den lille herligheten. Mor, far og lille Håvard kooooser seg hjemme og det er en helt helt helt utrolig følelse å se ned på prinsen min og vite at han alltid skal være hos meg og at han faktisk er mitt barn.. Dere har såå mye å glede dere til.. Det er kanskje klisjé, men nå vet jeg virkelig hva kjærlighet er. Mange klemmer
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 Hei og gratulerer så mye... Ja følelsen for sitt nye barn og familie er overveldende. Jeg følte meg nyforelsket! Lykke til videre!
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 Gratulerer så mye med Håvard!! =)
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 Åååååå får helt frysninger!" For en fin fødsel, da! Sukk.... ) Gratulerer masse!!!
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 ååå så heldig du er som har fått prinsen din i armene =) gratulerer så mye med lillemann' =))
mamman til karen elisabet. Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 Gratulere så mye med Håvard og kos derre masse i tiden fremover. Selv må jeg nok vente en sund til for å møtte det lille nurket jeg har i magen.
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #7 Skrevet 4. oktober 2007 tusen takk for gratulasjoner.. glemte å skrive at jeg fikk akupunktur under fødselen og var en av dem som hadde god erfaring med det... sovnet mellom to rier jeg ... ååå jeg er så forrelsket :-P
Bea har snart 4 barn? Skrevet 4. oktober 2007 #8 Skrevet 4. oktober 2007 grattis så mye !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kosa deg mye med vetle Håvard
enpå3ogenpå1 Skrevet 4. oktober 2007 #9 Skrevet 4. oktober 2007 ååååååååh gratulerer så masse med gutten!! Helt klump i halsen her, nå gleder jeg meg skikkelig
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #10 Skrevet 4. oktober 2007 Å så fin fødselshistorie! Sitter hær med tårer i øynene..hormoner vettu.. Gratulerer så mye med prinsen! Lykke til å kos dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå